Alla inlägg under mars 2016

Av Kaela - 3 mars 2016 05:40

 


Morgonstund har guld i mun lyder ett gammalt ordspråk.

Men helt klart är det lite svårt att tänka så när nattmörkret ä'nnu trycker utanför fönstret.

Lättare en solig sommarmorgon.


Nu menar man ju förstås inte vädret - tror jag - när man använder detta ordspråk utan mera att den som är tidigt uppe får mycket gjort.


Ja i varje fall får man ju en del gjort på morgonen.


Jag vet att min dag kommer att innehålla möten med tre nya frivilliga.

Alltid lika spännande att möta dessa som kommer och vill ge av tid och kraft för att göra skillnad i en (ännu) okänd medmänniskas liv.


Så helt klart känner jag förväntan inför min dag!

Jag känner mig alltid lika prioriterad när jag får möta dessa människor....och det är ofta.
Antalet frivilliga är nu uppe i över trehundra personer och det är en ökning med cirka 60 personer sedan november.

Så du förståsr att min vinter innehållit många gyllene möten!


Nu vill jag önska DIG en dag med gyllene stunder.
Var rädd om DIG!

Du är en V.I.P



Här kommer morgonens citat:


"Hjärtat skall gro av drömmar annars är hjärtat armt."


Bo Bergman









Av Kaela - 3 mars 2016 05:34

 


3 mars är de idag och Gunborg och Gunvor har namnsdag!


Varmt grattis till er!


Varmt grattis också till DIG som har födelsedag idag!


Önskar er en fin dag med mycket glädje!





Av Kaela - 2 mars 2016 21:10

 


Sammanfatta sin dag!


Ja det borde man kanske göra så här när den går mot slutet.

Men ofta är vi för trötta och känner bara att det är skönt att det är kväll efter en kanske stressig och jobbig dag.


Synd egentligen.

Jag tror nämligen att om vi tog oss några minuter för att göra detta skulle vi inse att vi haft en bra dag.
Vi kanske har fått ett kärleksbrev med svarta kanter.

En del kärleksbrev har det.


Mina minuter i eftertanke över dagen fick mig att inse att jag lärt mig något om mig själv idag.

Lite generande- så vad - det behåller jag för mig själv.

Jag har också sett människor göra goda saker.

Haft flera fina samtal.

Oaser i livet och dagen.

Vissa kanske bättre än andra.

Just för att vi verkligen möttes.


Nu är jag på väg in i en kvällsdusch men innan dess vill jag önska DIG en riktigt fin avslutning på DIN dag och en god natts sömn!


Här kommer kvällens citat:


"Fyra saker kommer inte tillbaka – det sagda ordet, den skjutna pilen, det gångna livet och det förspillda tillfället."


Okänd tänkare



Av Kaela - 2 mars 2016 19:30

 


Det var en gång två kvinnor som aldrig lärde känna varandra.
Den första kommer du inte ihåg; den andra kallar du din mamma.
Två olika liv skapade för att ge dig ditt.

En tände en stjärna.
Den andra blev din sol.

Den första gav dig livet.
Den andra lärde dig leva det.

Den första skapade hos dig behovet av kärlek.
Den andra fanns där för att ge dig den.

En gav dig ett ursprung.
Den andra gav dig en identitet.

En gav dig en begåvning.
Den andra ett mål med den.

En gav dig förmågan att känna.
Den andra fanns där när du kände dig orolig.

En sökte åt dig ett hem hon inte kunde ge dig.
Den andra bad om ett barn, hennes önskan gick i uppfyllelse.

Och nu ställer du, genom tårarna,
den urgamla frågan som blivit obesvarad genom alla år?.
Arv eller miljö; vad är du en produkt av?

Varken eller raring, varken eller?. Bara två olika sorters kärlek."

"Inte ett spår av mitt blod flyter i Dig
Inte en gen i Din kropp kommer från mig
Men som ett mirakel hör vi ihop,
Jag med Dig, Du med mig
Minns, min kära, detta:


Jag vet inte vem som skrivit dikten - men jag har upplevt innehållet tillsammans med min dotter som nu också givit mig en underbar dotterdotter
Du växte inte i min mage, utan i mitt hjärta."

Av Kaela - 2 mars 2016 18:45

 



Varje djup sorg har en förlorad glädje till föremål

Tappa inte bort denna riktning

Låt inte sorgen glömma sitt ärende

Sorgen är den djupaste ära som glädjen kan få


Harry Martinsson

Av Kaela - 2 mars 2016 06:13



 


Vi bombarderas dagligen av mängder av synintryck; andra människor, reklam, olika bilder på datorer och i TV och allt som är omkring oss.

Vi ser mycket, men tittar sällan.

Att skilja ut en enda sak och verkligen se den.


På samma sätt är det med ljud...det är fullt av ljud omkring oss.

Både vackra och störande ljud.

Vi hör - men frågan är om vi lyssnar?



Och kanske ännu värre- vi pratar - men säger vi något ....något av värde,som kommer att stanna kvar som ett frö i den som lyssnar och växa upp till rik blomning.


Brukar tänka på Shakespears ord: "Av samma tyg som drömmar göras av, vi äro gjorda och vårt korta liv omfamnas av en sömn.”


Går jag sovande genom livet i väntan på det eller det som jag längtar efter eller vill ska hända...är jag här men ändå inte?


Utan tvekan kan man existera utan att leva....länge.

Men visst är det slöseri med den korta tid vi är här.


Eller som Vilhelm Ekelund sa det: ”Livet är fullt av gnistor, av stänk av sol: samla och bliv sol, innan mörkret är över dig.”


En gnista, ett solstänk -det vill jag fånga idag....en regndroppe...en ton att lyftas av...

Jag önskar DIG en fin onsdag - en dag mitt i veckan - men en alldeles särskild dag!
Den är DIN!


Här kommer morgonens citat (utöver de som finns i texten):


"Man får bara en resa genom livet,
så glöm inte att stanna upp och lukta på blommorna"


Okänd tänkare

Av Kaela - 2 mars 2016 06:04

 




Grattis på namnsdagen 2 mars Ernst och Erna!


Grattis ocså till DIG som har födelaedag idag!


Önskar er verkligen en dag av glädje!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards