Alla inlägg den 6 maj 2016

Av Kaela - 6 maj 2016 19:00

 


En dag som till stora delar tillbringats på balkongen.

Underbart väder.

Blommorna trivs också - som vi satt ut.

Än så länge i alla fall!


Lat dag är också en dag när man surfar runt lite de korta stunder man vistas inne.

På den vägen fick jag idag läsa en riktigt intressant sak.

Jag hör ofta att människor säger att vi inte längre litar på varandra i vårt land.

Men i Forskning och framsteg har man kommit till en annan slutsats:

Nära 60 % av oss litar generellt på våra medmänniskor!Det låter bra tycker jag.
För jag tror att det är så vi måste göra för att få det trygga samhälle vi vill ha.


När man talar om tillit är inte tankarna på vikten av vänskap långt borta.

Jag tror att om vi ska få en riktigt bra livskvalité behöver vi nära och djupa kontakter.

Det kan vi inte ha med alla utan kanske bara med ett fåtal - men när de kontakterna fungerar kan vi ha mindre djupa som får sitt skimmer från de nära kontakterna i livet.


Jag är så prioriterad att jag har en vän som kom in i mitt liv för 43 år sedan - kanske är det till och med något år mera.

Ibland har livet skilt oss åt geografiskt - men när vi mötts finns inga avstånd.

varken i tid eller rum.

Den vänskapen är ett ankare i livet - oavsett den rumsliga närheten finns eller inte

En sån vänskap önskar jag alla!


Önskar DIG en riktigt skön fredagskväll och så småningom en god natts sömn!


Här kommer kvällens citat:


"Det bästa sättet att få reda på om du kan lita på någon är att lita på dem."
 Ernest Hemingway



Av Kaela - 6 maj 2016 08:10

 



Somliga dagar är som gjorda för att uttrycka sig lyriskt.
Idag är en sådan dag.
Solen färgar allt den når och gör det till ljus!

Luften är hög och klar.

Doften från min älsklingsmugg- fylld med nybryggt kaffe.
Det är absolut tyst - nästan så man kan höra sina egna tankar.
En dag att ta emot i tacksamhet och glädje.

En ledig dag....en sån där extra- en klämdag.

Klämdag låter ju inte så inspirerande - men det är fantastiskt!


Hör du också till oss lyckliga som har en sån dag idag - en alldeles extra ledig dag?

Eller är du på väg till jobbet, eller kanske redan där.


Hur det nu än är för DIG önskar jag DIG en underbar dag!


Här kommer morgonens citat:


"Att lära sig att vara stilla, riktigt stilla och låta livet hända – den stillheten blir strålglans."
Morgan Freeman




Av Kaela - 6 maj 2016 08:04

 



Idag är en alldeles speciell dag för Marit och Rita!

Ni har namnsdag och jag gratulerar varmt!


Gratulerar DIG som har födelsedag idag med samma värme!


Njut dagen - den är er!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards