Alla inlägg den 3 juli 2016

Av Kaela - 3 juli 2016 12:38

 




Orkar du inte ett steg mer,
inte lyfta ditt huvud,
dignar du trött under hopplös gråhet –
tacka då nöjd de vänliga, små tingen,
tröstande, barnsliga.
Du har ett äpple i fickan,
en bok med sagor där hemma –
små, små ting, föraktade
i den tid, som strålade levande,
men milda fästen under de döda timmarna.'


Av Kaela - 3 juli 2016 10:28


 

 

I morse - nyvaken- och utsövd (sovit tills jag vaknat av mig själv och inte av väckarklockan) funderade jag en del över vad som driver Hilary Clinton.
Jag måste säga att jag beundrar hennes energi - men var hämtar den näring?

Hon blir ju 70 år innan hon blir president - om hon blir det.

Vill hon visa att hon klarar jobbet bättre än sin man, eller upplever hon att hon är svaret på Amerikas behov just nu.

Ingen av oss kan veta - och kanske vet hon inte ens riktigt själv.

 

Ofta kan jag märka att det finns en slags tävling mellan makar eller partners.

Om den ena får en mer meriterad tjänst så ger sig inte den andra innan den också fått det.

Lite märkligt kan jag tycka att det är.

Två som valt varandra för att man vill leva ett bra liv tillsammansblir så lätt rivaler- eller vad man nu ska kalla det.

Men - människan är en märklig varelse.

NU är en härlig söndag utanför mitt fönster!

Hoppas det är det hos dig också!

 

Oavsett - detta är en sär skild dag- ta hand om den!

 

Här kommer morgonens citat:

 

"Varje dag bör ses som en speciell dag, därför att när den är slut är det en dag av vårt liv vi aldrig kommer att ha igen."

April Peerless

Av Kaela - 3 juli 2016 09:03

 

 

Idag är det söndagen 3 juli och Aurora har namnsdag!


Varmt grattis till dig !


Varmt grattis också till DIG som har födelsedag idag!


Dagen är er- gör den minnesvärd!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards