Direktlänk till inlägg 6 juli 2016

Livet ska levas med eftertanke ibland

Av Kaela - 6 juli 2016 20:03

 

 

 

För dig som brukar läsa mig är det ju ingen hemlighet att mina arbetsdagar oftast blir många, och långa.

Och stressen är något jag får arbeta med att hålla mig ifrån hela tiden.

Tycker jag lyckas ganska bra....men när semestern började så upptäckte jag väldigt snabbt att det fanns alldeles för mycket spring i hela kroppen.


Så jag beslutade mig för att lyda stressforskaren Alexander Perskis råd.

Han säger att man ska fixa en semester som är precis tvärtemot hur man har det på jobbet.

Försöker alltså ta det så lugnt det bara går.
Sovmorgnar mest varje dag - inga massor med aktiviteter....utan lugna dagar med baea nödvändiga göromål.

Och upptäcker att det ör oerhört skönt och att jag nu- efter snart en vecka börjar gå ner i varv en hel del.

Och det är väl det som semestern ska ge oss.

Vila och rekreation.

Vi ska faktiskt göra en del saker - men i maklig takt.

Vad lär visa sig här inne undan för undan.


I morgon kommer iallafall äldste sonen med hustru! Underbart roligt!

Det ser vi verkligen fram emot.

Jag vet inte om DU har semester nu - eller om DUb är en av dem som kämpar för att hålla Sverige rullande _ även i juli.

Men jag önskar DIG en fin kväll - så som DU vill ha den - och så småningom en god natt som ger DIG skön vila!


Här kommer kvällens citat:


"Det måste finnas tid till att göra ingenting...

Alicia Nielsberg


 
 
Annie

Annie

6 juli 2016 20:52

Fint och klokt inlägg, som alltid hos dig :)

Är det okej om jag frågar vilken stil du har på rubrikerna till dina inlägg? :)

Kramar

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Kaela

7 juli 2016 08:44

Tack Annie!
Visst får du fråga om stilen.
Detta är
tahoma. Men ibland har jag
Georgia eller book
Antiqua.

Kramar

 
Ingen bild

Stina

6 juli 2016 21:49

Har ju semester hela tiden, pensionär alltså, fantastiskt
skönt, tar varje dag som en gåva, och har så lite måsten
som möjligt! Hoppas du får en skööön semester, kram från Stina

Kaela

7 juli 2016 08:38

Det är en konst att kunna ta det lugnt
Många klarar det inte, trots att de yttre förutsättningarna finns. Grattis och stor kram till dig kära Stina som fixar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards