Alla inlägg den 18 juli 2016

Av Kaela - 18 juli 2016 19:32

    

 

Medan mannen i mitt liv gör sig i ordning för en tur med sina inlines står jag ute på balkongen och förundras över stillheten.

Mitt i en stad med 135 000 invånare kan det vara så folktomt och biltomt och absolut tyst en måndagkväll i juli.

Glad för att det är begränsat med bilar ute med en kär person på inlines ute på gatan.

Har fuskat lite på jobbet idag....kollat post och mejl. Sett till att fakturor kommit till betaltjänsten och snabbt besvarat ett par mail....och vattnat blommor...
Känns lite märkligt att vara på jobbet när det är absolut lugnt och tyst!


Tankarna vandrade lite... till alla åren med detta underbara jobb....men också till vad jag kallat mina halvsemestrar.

Ledig visserligen  - och underbara sovmorgnar- men med ansvar för att det som måste flyta gör det.


Nästa sommar är jag inte med längre.....

Kanske kan det bli lite skönt också.

Det kan ju vara så att jag har givit det jag har att ge och att det nu är någon annans tur att ta vid.


Det gäller ju att komma ihåg att allt har ett slut....och att man gör klokast i att lämna festen medan den är som bäst....


Nu vill jag önska DIG en riktigt skön måndagskväll och en riktigt skön natt med drömmar som ger ro.


Kvällens klokord kommer här nedanför:



"Viss förändring ser negativ ut på ytan, men du kommer snabbt att inse att ett utrymme har skapas i ditt liv, så att något nytt kan växa fram."









Av Kaela - 18 juli 2016 10:23

 

 

 

Under en vanlig dag tänker genomsnittspersonen ungefär sextiotusen tankar, av dem utgör nittiofem procent samma tankar som man har tänkt dagen innan.

Det är ganska skrämmande - eller hur?


Vi kan inte kontrollera mycket i vår omgivning men vi kan kontrollera vår attityd till det.

Jag tror det gäller att försöka lära sig att inte bedöma saker och ting som bra eller dåliga

Istället försöka uppleva dem, reflektera över dem och ta lärdom av dem.


Inte se saker som misstag – utan som lektioner.


Försöka betrakta motgångar som tillfällen till utveckling och inse  att det finns en enkel regel; ju mer jag tjänar andra desto mer får jag tillbaka .


Kvaliteten på vårt eget  liv har allt att göra med vad vi gör för andra.


Att sprida vänlighet är faktiskt något vi kan lära oss.

Att förlåta andra och att försöka ha överseende med sina egna misstag är en väg till ett rikare liv.

Att se och uppskatta det unika i det här ögonblicket - just nu - just idag - en måndag i juli!

Låta denna dagen bli dagen då vi tänker nya tankar!
Ha nu en bra dag - och när motgångar möter - kom ihåg den kloka ordet här nedanför vars upphovsman jag tyvärr inte vet vem det är:


"Det är i motvind och inte i medvind som en drake stiger"

Av Kaela - 18 juli 2016 08:18

 


Fredrik och Fritz - sätt på kaffepannan.

Kanske kommer det gratulanter i verkliga livet också idag -det är ju 18 juli och er namnsdag!

´Varmt grattis från mig!


Varmt grattis också till DIG som har födelsedag idag!


En dag fylld av glada överraskningar önskar jag er!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards