Direktlänk till inlägg 26 juli 2016

Livets viktigaste roll

Av Kaela - 26 juli 2016 09:02

 

 

 

Det är en särskild känsla att se sina barn i den föräldraroll som man minns sig själv i -  tydligare än allt annat.Livets viktigaste roll utan all jämförelse - föräldrarollen.

Åren med  småbarn och barn i  de första trevande skolåren.

De där åren som man så här i efterhand tycker att man inte tog riktigt vara på.

Men det var ju så, att medan de växte och åren rann undan -  försökte jag få tiden att gå ihop. 
Medan de lärde sig nya saker och för varje dag alltmera upptäckte den värld de kommit till - brottades jag med dåligt samvete - är jag en tillräckligt bra förälder - en mamma som de kommer att minnas med glädje?

Oavsett vad vi hann och inte hann när våra barn var små så var de ju vårt livs centrum.

Egentligen är de det för alltid trots att det numera kan gå långt mellan gångerna man ses.

Jag bär dem i mitt hjärta - alltid - och för alltid!

De fortsätter att vara mitt centrum även om mycket annat får plats i det liv som inte längre upptas av blöjbyten, hämtningar på dagis, läxförhör och allt det där som de där fantastiska barnen förde in i min dagliga tillvaro!

Hoppas DIN dag har börjat bra och att DU ser fram emot en fin tisdag- oavsett var du är och vad du gör!


Och här får du också ett citat att ta med dig in i DIN dag. (Själv väntar jag hem min yngste son och hans tre flickor....fru och två små tjejer.)


”Att bestämma sig för att skaffa barn är ett viktigt beslut. Det är som att bestämma sig, för all framtid, för att ha hjärtat utanpå kroppen.”

Elizabeth Stone









 
 
Ingen bild

Stina

26 juli 2016 10:07

Ja, så va det, man skulle göra en massa saker hela tiden,
sen kom barnbarnen som jag har haft förmånen att få ha mycket
hos oss, vi bor nära varandra, och då struntade man i en
massa annat och tog sej mer tid med dom!
Väldigt mycket roligt har vi haft, och har fortfarande!
fast på andra sätt, dom är 21 och 22 år nu, så de blir ju inte så ofta när dom har jobb o skola,
kram från Stina

Kaela

26 juli 2016 13:14

Att ha barnbarnen nära drömmer jag ofta om.
Men vi får ta igen det när vi ses.
Då blir umgänget desto mera intensivt.
Fantastiskt att se även barnbarnen växa upp!

Kramar om dig Stina!

 
Ingen bild

Stina

26 juli 2016 10:08

Så gullig bild på händerna! / Stina

Kaela

26 juli 2016 13:13

Jag fashineras av händer.....av nya små....unga starka...gamla ådriga...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards