Alla inlägg den 28 juli 2016

Av Kaela - 28 juli 2016 23:14

 




Natt utanför fönstret.

Inte längre ljust till efter 23.00 på kvällarna.

Sommaren är helt klart inne på sin andra hälft.

Jag är inne på dygnets andra hälft och längtar till min sköna säng.

Vill bara gå in för att önska DIG en skön och sömndjup natt med vackra drömmar.


Och för att dela ett klokt citat med DIG!


"Avsluta varje dag och var färdig med den.
Du har gjort vad du kunde.
Några misstag och orimligheter har utan tvekan smugit sig in.
Glöm dem så fort du kan, i morgon är en ny dag;
börja den väl och rofyllt, med en alltför hög anda för att hindras av ditt gamla nonsens."


Sri Sri Ravi Shankar

Av Kaela - 28 juli 2016 13:44

 



Tanken söker och söker
något att stanna och drömma vid
stunder av ro och lycka
fjärran i svunnen tid


Än är den långt, långt borta
vägrar att fångas i nuets bur
- svindlande stup och höjder
drar den vingkraften ur


Tanken äger vi alla
böjer sig inte för någon makt
väckes i natten stundom
för oss till okänd trakt


Trotsar det mest förbjudna
korsar de stigar vi aldrig gått
vilar vid hemlig källa
- tack för tankar vi fått

Birger Franzèn

Av Kaela - 28 juli 2016 11:13

   

 

 

Saknaden blandas med tacksamheten över att ha fått dessa två dygn med de två små flickorna och deras föräldrar.

Det är stort och har givit många fina nya minnen!

Och det är verkligen ingen självklarhet.

Något jag ofta ser bland dem jag möter i mitt jobb  - de som behöver en frivilligvän.

Många har  barn...och kanske barnbarn...men ingen kontakt med dessa.


Kanske ett förfluget ord en gång...en bagatell som man tillåtit växa och som har rövat åratal av gemenskap ifrån flera ,människor.


Just nu tänker jag på en gammal dam på jobbet.

Hon har inte sett sin son på 62 år, och har aldrig sett sin sonson eller sin sonsonson!

Allt på grund av (som hon uttryckte det: en mindre väl vald sanning som jag sa till sonen om hans nyblivna hustru.)

Han bröt kontakten då och har förbjudit sin familj att svara på kontakt från hans mor.


Nu är den gamla damen 93 år och tidigt i sommar sa hon till mig att hon hade en enda orsak att leva vidare, att få möjlighet att sluta sin son i famnen och säga att hon älskar honom och be om förlåtelse för orden  - sagda för länge sedan.

Jag vet att hennes frivilligvän lovat henne att skriva ett brev till sonen.

Då måste han ju i alla fall svara.

Jag hoppas innerligt på ett klokt svar - ett svar som ska förändra.

Jag  önskar innerligt ett försonande möte mellan dem!


Och avslutar med att jag önskar DIG en fin torsdag!
Ett citat att ta med dig ut i dagen:


"Av röran, hitta enkelhet. Från disharmoni, finna harmoni. I mitten av svårigheten ligger tillfälle. "

Albert Einstein




Av Kaela - 28 juli 2016 08:47

   




Idag är det torsdag 28 juli och Botvid och Seved har namnsdag!


Jag gratulerar varmt!


Lika varmt gratulerar jag DIG som har födelsedag idag!


En strålande rolig dag önskar jag er alla bemärkelsebarn!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards