Alla inlägg den 6 augusti 2016

Av Kaela - 6 augusti 2016 21:54

 

En promenad med mannen i mitt liv medan mörkret föll över Norrköping.

Vi kom att samtala om att man ofta talar om att sorg och saknad - någon man sörjer - det är något man "kommer över".

Jag känner det inte så.Inte är det något man kommer över - detta att någon är borta...kommer aldrig någonsin igen - eller att man är på väg att förlora - eller har förlorat någon funktion.

Mist sin syn sin hörsel eller sin möjlighet att använda sina ben  - det kommer man aldrig över.

Men - man lär sig leva med det!

Livet blir definitivt inte som förut - men det kan bli ett bra liv - ändå!


Med de tankarna önskar jag DIG en fin avslutning på lördagen och en god natt!



Här hittar du också ett citat att ta med dig när du vandrar vidare...


"Livet är som att spela solo på en violin offentligt och lära sig instrumentet medan man håller på."

Wayne Dyer



Av Kaela - 6 augusti 2016 09:31

 

 

 

"Jag får aldrig möta några intressanta personer" suckade en person på mitt jobb under veckan som gick.

Jag såg lite undrande på henne och sa...."så konstigt...jag möter BARA intressanta personer!!"

Nu var det hennes tur att se förvånad ut - och hon undrade: "Jaha, så när mötte du en kändis sist? En sångare, en skådis, någon som tidningarna skriver om?"

Vad är en intressant människa?

Eller - kanske snarare - vad gör en människa intressant?
Är det kändisskap och beundrarskaror?
Inte för mig i varje fall!

För mig är faktiskt alla människor jag möter intressanta på något sätt.

När jag börjar tänka på de människorna jag lever med och har runt omkring mig..då kan jag inte komme på en enda ointressant människa!
För alla har ju något intressant som jag tycker om, attraheras av- eller kanske funderar över...det sistnämnda är verkligen inte det minst intressanta.

Kanske är riktigt gamla människor bland de mest intressanta människrona vi får chansen att möta.

Jag älskar att sitta och samtala med någon som kan berätta för mig hur dagen såg ut i maj 1945  - dagen då Tyskland villkorslöst kapitulerade på alla fronter och andra världskriget i Europa tar slut. Hur lät det i radion den dagen? (TV fanns ju ännu inte)

Eller - hur var det att bli som man sa: ogift mor på 1940-talet.

Eller.....eller...

En värld av intressanta saker som jag vill höra från de som var med.
Men det är också superintressant att möta en tjej eller kille i tonåren - få ta del av hur man tänker i den åldern idag!

Och givetvis - alla våra nya svenskar....som bär ett annat land, en annan kultur, andra minnen i sina hjärtan - och som gärna berättar om vi lyssnar!

Ja sannerligen- det fullkomligt vimlar av intressanta personer.


Så ge dig ut idag och möt dem - alla de intressanta okändisarna!!


Önskar DIG en underbar helg!


Ta med dig de kloka orden här nedanför ut i din dag!


"Istället för att försöka leva ett liv, låt Livet levas genom dig. Öppna hjärtat och känn tryggheten i att veta att du är en del av helheten.
Hur skulle något någonsin kunna gå verkligt fel när du är en del av Livet självt?"

Richard Bhurn





Av Kaela - 6 augusti 2016 09:26

   



Idag är det lördagen 6 augusti och Alfons och Inez har namnsdag!

Stort grattis till er som bär någon av de vackra namnen!


Stort grattis också till DIG som har födelsedag idag!

Gör denna dagen till en "out-standing" dag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards