Alla inlägg den 15 augusti 2016

Av Kaela - 15 augusti 2016 18:13

 



Det jag innerst inne vill!

Det vill jag göra.

Så tänker vi ofta och säger ibland.

Men hur ofta blir det så.

Rädsla, förväntningar från vår omgivning och förväntningar från oss själva gör det svårt för oss att verkligen stanna upp och fråga oss vad det är som vi verkligen vill.

Idag har livet påmint mig om att något som känns främmande idag,  kanske är just det som blir en sanning i framtiden. Vi skapar vår framtid i varje steg vi tar men ibland är det extra tydligt.Vid morgonens gemensamma kaffestund på jobbet kom vi in på Gud.

Inte något som jag tror har hänt på väldigt länge.

Det blev en väldigt laddad och samtidigt meningsfull stund medan kaffekvarten blev en halvtimme.
Egentligen har alla någon bild av Gud.

Min bild är kanske lite olika många andras.
Jag ser Gud som kärleken och rättvisan, far och  mor, och - förstås min närmaste medvandrare i livet.Omsluten.Trygghet med andra ord!


Jag tror att jag vågar säga att inom alla människor bor en längtan efter gränslös fred och kärlek.
Den längtan är det vi ska lyssna till för att leva vår innersta önskan.

Leva fram emot den och sedan vi funnit den - leva den!

 

Önskar DIG med dessa kanske lite okoncentrerade funderingar en riktigt skön måndagskväll och en god natt så småningom.

Några kloka ord att klura över...

 

”Bara i växande, förändring och utveckling finns paradoxalt nog verklig trygghet.” 
Anne Morrow Lindbergh

 

Av Kaela - 15 augusti 2016 06:10

å  



Jag vet inte om det är Povel Ramels blues "måndagsmorgon" som har givit en extra tråkig touch åt veckans första dag.

Som yngre tyckte jag också måndagen inte var någon vidare dag.

Men jag har ändrat mig totalt.

Måndag är första dagen i veckan - eller åtminstone i den vanliga arbetsveckan.

En nystart.

Det behöver vi faktiskt precis så ofta som måndagarna infaller.

I en nystart drar man ut erfarenheterna från tidigare veckor - men utan att betungas av misstagen.

Misstag är ju faktiskt våra bästa läromästare!


Så - ta hand om DIN måndag och ge veckan en fantastisk start!


Några ord i de första timmarna i den nya veckan.....


”Ett huvud fullt av oro har ingen plats för drömmar.”

Okänd tänkare


Av Kaela - 15 augusti 2016 06:05

 

 

Idag är det måndagen 15 augusti och Stella och Estelle har namnsdag!


Stort grattis till er - och en extra grattiskram till en liten Stella-flicka som har den goda smaken att vara min sondotter!


Stot grattis också till DIG som har födelsedag idag"


Ha en alldeles särskild dag ni som firar!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards