Alla inlägg den 18 augusti 2016

Av Kaela - 18 augusti 2016 20:19

 

Tyvärr inte mitt hem - och jag avslöjar inte vems hem bilden föreställer

 

 

Om man går in på Facebook eller något annat socialt medium (vilket jag bara gjort undantagsvis...gått in på annat socialt medium alltså) så slås man ganska fort av känslan av utställning och kanske till och med föreställningö.

Gulliga barn och barnbarn...nya huset..totala home-makeovern, semesterresan till det senaste heta resmålet....

Är allas liv så perfekta....deras hem så välmöblerade och städade....barn och barnbarn är förstås det finaste livet ger oss- men är de alltid så perfekta??

Inte är det för deras eventuella perfektion vi älskar dem.

Det är ju för att de gjorde oss till världens lyckligaste förälder då de föddes - och sen sker det en gång till- de gör oss till världens stoltaste mor/och eller farföräldrar när de ger oss ett barnbarn eler flera.
Absolut...det är klart de är det finaste i våra liv....


K'nner du det inte ibland som jag gör....att du liksom vill smyga ut från utställningen - att du vill slänga dig i din egen soffa där soffkuddarna verkligen inte är ruskade och släta....att det bara blir för mycket med allt detta perfekta...


Vi SKA förstås - framför allt vara innerligt tacksamma för dem vi har i våra liv....föräldrar, syskon, mor och far föräldrar....barn och barnbarn..vänner och kuseiner...hela denna underbara blandning som är vårt sociala nätverk och som också gör oss till den vi är.

Och vi ska vara tacksamma och glada för våra hem.

Vi har det fantastiskt bra.

FÖr allt detta vi har är vi förstås glada och lyckliga.

Det är inte det jag vänder mig emot i dessa rader,illkomna efter en kort ivisit på Facebook efter en 12- timmars arbetsdag där allt gått i ett.

Utan det är att vi sätter upp en fasad!

Ser ni alla vilket fantastiskt vackert hem vi har.

Hur lyckade våra barn  är....och så vidare och så vidare...

Vi älskar detta som livet givit oss - och är rätt- vi ska göra det...men kanske älskar vi det 'ändå allra mest för skrynklan och fläcken...det som gör det mera mänskligt...


Önskar DIG en kväll när DU känner hur tacksamheten flödar över - tacksamheten för dessa fantastiska människor som DU har i DITT liv och som gör det så rikt!


Ta gärnmed dig klokorden här nere då du vandrar vidare...


"Andra människor och saker kan hindra dig för stunden. Du är den ende som kan göra det för alltid."
Zig Ziglar

Av Kaela - 18 augusti 2016 06:12

 

 

Mulen och grå gryr den här dagen.

Jag kan tycka att det känns lite skönt.

Det är lägre krav i en grådag än i en solskensdag!

Den erbjuder oss en ny dag utan alla krav på att göra den till något extra eftersom solen skiner!


Just nu är det otroligt mycket på jobbet förutom introduktion av två nya samordnare som så småningom ska dela på en tjänst där, så jag somnade faktiskt på soffan!

Blev en slarvig tandborstning innan jag bytte till sängen då min man väckte mig!


Ser fram emot en lika intensiv dag idag"

Jag gillar i och för sig n'r det är så - bara man inte blev så totalt uttröttad!


Jag önskar DIG och oss alla en fin och meningsfull torsdag!


Ett klokord att stoppa i fickan....

'

"Bemöt varje ögonblick som om det vore gjort av guld."
Cheryl Brown


Av Kaela - 18 augusti 2016 06:06

 


Idag är det torsdagen den 18 augusti och Lena och Ellen har namnsdag!


Varmt grattis till er!


Varmt grattis också till DIG som har födelsedag idag!


Ha en dag som ger det ni längtar efter!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards