Alla inlägg den 11 september 2016

Av Kaela - 11 september 2016 20:52

 


Underbart månsken över min gård ikväll.

Ser att det är fler än jag som går ut på balkongen och tittar.

Njuter av den vy som brer ut sig och tänker på att solen är 400 gånger större än månen - men att den också är 400 gånger längre bort ifrån oss.

Visst är det superfaschinerande med rymden.


Nu ska jag avsluta min helg med Wallander!


Kvar till dig lämnar jag ett citat att njuta av!


"Att se mig själv i alla och alla i mig själv är tveklös kärlek."

Bill Wattersson

Av Kaela - 11 september 2016 09:01

 


En dimmig morgon mötte mig vid min sedvanliga balkongstund då jag steg upp.

Just nu ser jag att solen skingrar dimmorna och det ser fantastiskt vackert ut.

Naturen bjuder på ett av sina fantastiska skådespel.

Så snart solens strålar når marken och börjar värma den skingras snart det grå.
Det som varit oklart och kallt blir kristallklart och varmt.

Ibland känns det som om livet är som morgonen var idag. En dimma som gömmer alla former och gör det svårt att hitta vägen.

Inget vackert att fästa ögoat på...det döljs av dimman.

Men så plötsligt kommer ljuset - solen och allting förvandlas.

Jag vill låta mitt hjärta träffas av detta förklarande ljus som just nu rinner över min nära värld.

Och vårda det så det löyser även de dagar då solen inte riktigt vill gå upp!


Önskar DIG en fin och upplevelserik- men framför allt - en LJUS söndag!


....ta gärna med citatet...


"Men livet är också så oerhört mångfacetterat, så ljust, så välsignat, så oerhört värdefullt och dyrbart."

Marcus Birro


Av Kaela - 11 september 2016 08:53

   

 

 

Idag är det söndag och det är den 11 september!

Barbro och Helny har namnsdag och jag gratilerar så varmt!


Lika varmt förstås - vill jag också gratulera DIG som har födelsedag idag!


Ta hand om dagen och gör den sär skild!



Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards