Alla inlägg den 24 september 2016

Av Kaela - 24 september 2016 22:37

 


Kvällen avslutades med jazzklubben Crescendo och fika på Bagarstugan på Knäppingsborg i flera goda vänners lag.

Just inkommen genom dörren ska vi nu försöka gå in för landning i soffan.


Önskar DIG en fortsatt fin lördagskväll och en god natt emot söndag!


Ett citat hinner jag lämna....


"Att släppa taget är inte slutet på allt; det är början på något nytt. "
Okänd


Av Kaela - 24 september 2016 18:49

EWK Ä utställningen på Arbeyets museum.o

Så kom vi till Olai kyrka där det är gott om ljus och gott om människor....

Av Kaela - 24 september 2016 08:46

 

 

 

Bilden du ser här ovan är min vy vid mina "morgonfunderingar på balkongen".

Precis så här ser det ut.

Ibland skiner solen och himlen målas ljus men idag har dagen tagit på sig gråulstern....

 

När jag tittade på detta foto slogs jag av hur tydligt man ser pinnarna i balkongräcket.
När jag satt därute tänkte jag inte på det....jag såg längre -bort till grannhusen och vidare uppför gatan...

Men OM jag hade tänkt på det hade dessa tankar mycket väl kunnat göra så att jag istället för att rikta uppmärksamheten mot grannhus och horisont upplevt det som att jag satt instängd på balkongen.


Troligen är det så att vi aldrig kommer åt den egentliga verklighetenen.

Utan bara vår egen uppfattning om den.
På grund av att det är så - är det otroligt lätt att hamna i fängelse.

Nej, inte på Kumla eller Hall....utan ett inre fängelse vars murar vi accepterar.

Oftast har vi inte skapat dem.

Det påbörjades av vår omgivning redan då vi var mycket små.

Men vi tog så småningom över mursleven och gjorde muren tätare och högre.

Det är inte vår kropp som sitter i fängelse.

Men vi är lika mycket fångar som om det vore så.

Om vi inte bryter sönder den här felaktiga bilden av verkligheten och gör allt för att närma oss den verkliga verkligheten.

Den som säger att vi är dyrbara och vackra.
Att vi är kunniga, inspirerande och fulla av livslust.

Den verklighet som öppnar famnen emot oss osch säger - ingen hindrar dig - absolut ingen - du kan göra det du vill - det du verkligen vill!

Den verkligheten vill vi bo i.

 

Däremot vill vi givetvis ha ett visst skydd mot en kanske ibland ganska brutal verklig verklghet.

Och det är ok att vi skyddar oss - så länge inte skyddet förvandlas till ett fängelse!


Ha nu en underbar lördag.

Gör det DU vill göra.

Jag har grattat min äldste som som har födelsedag - på Facebook, och jag ser fram emot att gå ut i Kulturnatten ikväll.

Det är nämligen kulturnatt i Norrköping den 24 september.

Och ska också passa på att fira vid ett restaurangbord, att jag och mannen i mitt liv varit gifta ett imponernande antal år just idag!


Önskar DIG en riktigt fin och fri och meningsfull lördag!


ett citat till dig....


”Det kan kännas nog så motigt att plocka bort tegelsten efter tegelsten i en stor mur. Men en dag rasar hela fängelset och du inser vad du har åstadkommit”.
Deepak Chopra




Av Kaela - 24 september 2016 08:30

ö  

 

Gerhard och Gert har namnsdag - grattis till er som bär något av de namnen.

Gerhard är ett mansnamn av tyskt ursprung som är sammansatt av fornhögtyska ger ’spjut’ och harti, herti ’hård’. Gert är en sammandragen form av Gerhard.

Nästan 900 män heter Gerhard och medel¨ldern för bärare av detta namn är 68 år.

 

Crka 6 000 män bär namnet Gert. Och medelåldern för bärare av namnet är 66 år!

 

DU som firar fdelsedag idag - den 24 september - stort grattis till DIG!

 

Ta hand om denna sär skilda dag!

 

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards