Alla inlägg den 1 oktober 2016

Av Kaela - 1 oktober 2016 22:40

 


Dags att säga godnatt till er alla fina bloggvämmer.

Just när jag satt och öppnade datorn dök ett minne upp.

Min yngste son var kanske sju år när jag hade en vän som hade det mycket svårt.

Efter ett avslutat telefonsamtal med henne så måste jag  ha suckat tungt - för sonen undrade varför jag suckade så tungt.

Och jag svarade: "Därför att mitt hjärta är så tungt just nu"


Hans svar var: "Undra på det så många som du har där"



Det löste sig för mig vän....och jag har ofta tänkt på sjuåringens ord.

Rätt - men fel!

Jag har många i mitt hjärta men det gör enbart hjärtat lätt!


Sov nu gott och vakna till en fin söndag imorgon!


Och så citatet.....


"Vissa nederlag är större triumfer än segrar."
Michel de Montaigne

Av Kaela - 1 oktober 2016 18:12

 


För att komma iväg lite och för lite omväxling satte vi oss i bilen och reste till vår fina grannstad Linköping.-

Där pågick Regnbågsvecka.

En överraskning.

Blir så glad när jag ser de mångfärgade fanorna vaja....och tala om allas rätt att bli respekterad för den man är.

Eller som på bilden - färgerna målade på gatan

Om man är vit eller svart i skinnet....om man sitter i rullstol eller är maratonlöpare....om man är döv blind eller stum -och givetvis oavsett vilken sexuell läggning man har.

Vilket land man kommer ifrån.

Vilken religion man är uppvuxen i och omsluter som vuxen.

Oavsett allt - respekterad för att man är en människa!


Kom några ord till mig från någonstans som får avsluta tankarna här:


Varje människas liv
är en vävnad så rik
Och den ene

är den andres
ej det ringaste lik

Men alla är unika

och vi blir förunderligt rika

när vi varandra kan värdera

då får vi alla så mycket mera.



Av Kaela - 1 oktober 2016 08:33

 som har  

 

Ta dig en stund så här på lördagsmorgonen och se på dig själv.

Tänk på den du är.


Vad det är som gör att just du är du.

Unik - fantastisk!

För det är just vad du är!

En fantastisk människa!

Det är en glädje att möta dig!

Var stolt över den du är!


Tänk på hur fantastisk du är och vilken styrka du  har som gått igenom det du har - och klarat det!
Om du verkligen tar till dig det du läser här kan du gå ut i din dag med ett leende...med en stolt hållning

Och du kommer att märka något fantastiskt.

När du verkligen tagit till dig detta tycker du om människorna du möter.
Därför att du vågar tro på att de tycker om dig!

Även den som kan kännas som ett skoskav mellan varven ser du på med helt nya ögon.
Och när vi ser på våra medmänniskor med de nya ögonen - då händer det att vi får bevittna ett mirakel.

Det är inte alls omöjligt att den där "skoskavsmänniskan" förändras...blir en helt annan person - den hon/han är längst därinne.

Din vänliga nyfikenhet lockade fram din medmänniskas verkliga jag!


Ha nu en underbar lördag - det är DU sannerligen värd!


Och så ett citat....



Av Kaela - 1 oktober 2016 08:19

 

 

Idag - den första dagen - på den första riktiga höstmånaden - 1 oktober - har Ragnar och Ragna namnsdag!

Jag gratulerar så varmt!

 Ragnar är av riktigt gammalt nordiskt ursprung.

Bildat av regin - "gudamakt" eller möjligtvis "råd", och -arr som kan vara lika med harjaR- "härförare", "krigare". Namnet är vanligast bland våra pensionärer. Cirka 16 300 män bär namnet.

 Ragna är ett kvinnonamn med nordiskt ursprung. Det är femininformen av Ragnar, eller en kortform av andra kvinnonamn som börjar på Ragn, exemplevis Ragnhild. Ragn (fornisländska regin) betyder "gudamakt" eller möjligtvis "råd".
Namnet är mycket ovanligt, både bland unga och äldre.

Cirka 1200 kvinnor bär

Idag - den första dagen - på den första riktiga höstmånaden - 1 oktober - har Ragnar och Ragna namnsdag!

Jag gratulerar så varmt och önskar Guds välsignelse!

 

Ragnar är av riktigt gammalt nordiskt ursprung.

Bildat av regin - "gudamakt" eller möjligtvis "råd", och -arr som kan vara lika med harjaR- "härförare", "krigare". Namnet är vanligast bland våra pensionärer. Cirka 16 300 män bär namnet.

 

Ragna är ett kvinnonamn med nordiskt ursprung. Det är femininformen av Ragnar, eller en kortform av andra kvinnonamn som börjar på Ragn, exemplevis Ragnhild. Ragn (fornisländska regin) betyder "gudamakt" eller möjligtvis "råd".
Namnet är mycket ovanligt, både bland unga och äldre.

Cirka 1200 kvinnor bär namnet.

Ett varmt grattis också till DIG som firar födelsedag idag!

 

Önskar alla er bemärkelsedagsbarn en glad och minnesrik dag!


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards