Direktlänk till inlägg 6 oktober 2016

Dagen har sprungit på snabba fötter

Av Kaela - 6 oktober 2016 20:17

 

 

 

 

Och det blev morgon och det blev kväll och dagen där emellan gick otroligt snabbt.

Om varje stund av dagen är full av uppgifter, möten och annat härligt så flyger morgonen på dagens vingar mot kväll snabbare än tanken - känns det som i alla fall.


Ibland tänker jag: De här dagarna som flyter förbi eller som jag känner det som jag springer igenom - det är stunder av mitt liv.

Kommer jag att komma ihåg vad jag gjorde den 6 oktober 2016 kl 20.30 om någon frågar mig om tio år.

Troligtvis inte.

Trots att det är en stund som är oerhört viktig- just för att det är en stund av mitt liv.


Minns en gammal sång....Tiden försvinner så hastigt...aldrig den kommer igen...den sjöng en gammal dam som bodde granne med mig då jag var barn.. Men det är nog så att det bästa vi kan göra är att acceptera att tiden går, sjunga  att”vår bästa tid är nu” och att helt enkelt leva.

På jobbet idag satt jag och jobbade med att göra en affisch på datorn....plötsligt upptäckte jag att jag hade ett program som gick i bakgrunden....eller en sida uppe-men där hände det saker....


Jag kom att tänka på att ibland ser vårt liv ut som vår dator.
Kanske det liv vi borde leva störs av ett program som så att säga står och går i bakgrunden ,och vi ägnar våra krafter åt helt andra program i livet än programmet "vårt liv".


Kan man göra så?
Som jag just gjorde.

Likna livet vid en dator....

Ja varför inte- man kan väl likna det mesta vid något helt annat bara för att se tydligare hur saker och ting fungerar.

Ibland behöver vi nog stanna upp en liten stund och kontrollera vår livsdator så vi verkligen har programmet " vårt verkliga och egna jag" på skärmen och inget annat program som ligger och bromsar det i bakgrunden.

 

Ge dig själv fem minuter för att känna efter....sedan lan du luta dig tillbaka och bara njuta av att DU är DU - för DU är den bästa DU som finns i hela världen

 

så ett citat....

 

 

"Allt i den yttre världen innehåller ett budskap om den inre världen.”

Deepak Chopra

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards