Alla inlägg den 12 oktober 2016

Av Kaela - 12 oktober 2016 06:09

 

 

 

En ny dag har grytt.

Även om himlen är svart ännu!

Klockan säger oss att det är morgon.

Jag hade i och för sig lite svårt att tro på klockan när den förkunnade att det var dags för uppstigning.

Även igår kom jag hem sent efter en fullmatad dag!

Men klockan har rätt.


I min "tankestund" idag när jag just klivit upp, kom den tanken till mig.

Det ser inte ut som det jag tänker mig som morgon.

Likafullt är det morgon!


Ibland kan det kanske vara så i vårt liv.

Det mörka är egentligen över....ljuset är på väg tillbaka...men våra nattblinda ögon har svårt att se att det ljusnar vid horisonten.

Svårigheterna börjar plana ut....

Kom ihåg att lyssna till din inre röst och att lita på den.
 Den har rätt när den säger att du snart är igenom tunneln.





"Jag siktade mot himlen. Landade platt på marken. Men solen stiger på nytt."
Salem Al Fakir




Av Kaela - 12 oktober 2016 05:57



 


Grattis till  DIG som fyller år idag - den 12 oktober och grattis förstås också till Valfrid och Manfred som har namnsdag idag!

 

Valfrid är ett namn med tyskt ursprung.
Första delen av namnet kommer antingen från ordet waltan - "härska", "styra" eller walah - "främling", och andra delen kommer från fridu som betyder "fred", "skydd". Ovanligt namn. Finns cirka 1500 män i vårt land som bär detta namn.

Manfred är också ett namn med tyskt ursprung. Betydelsen av första delen av namnet är oklar.
Det kan möjligtvis komma från ordet magan - "makt", "kraft", "styrka", eller kanske vara samma som dagens "man". Sista delen kommer från fridu som betyder "fred", "skydd" Även Manfred är ovanligt även om det finns dubbelt så ,ånga som heter Manfred som de som heter Valfrid.

 Ha en riktigt fin bemärkelsedag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards