Direktlänk till inlägg 8 november 2016

Må amerikanarna välja rätt idag

Av Kaela - 8 november 2016 06:03

   

 

 

Så blev det lite vitt i Norrköping också....

Inte mycket  - men  att det ger känslan av att det blivit mycket ljusare sedan igår morse när jag hade min vanliga tankestund ute på balkongen.


Kunde inte undgå att tänka på att det är idag som det är val i Amerika.

Brukar oftast endast lite förstrött konstatera att - jaha idag går USA till val.

Men denna gången känns det som en slags ödesval för betydligt flera än amerikanarna.

Gäller bara att hoppas att alla som ska röpsta  inte är helt förblindade.


Visst kan det kännas som om vi lever i en Ding-ding värld, många gånger.

Och detta val är en sak som förstärker den känslan.

Var är vårt intellekt och våra hårt tillkämpade erfarenheter?
Ber för amerikanarna idag - att de ska se klart!


Nog om det - men visst hoppas vi.....


Jag gick förbi en av de kvinnor som sitter utanför våra affärer med en pappersmugg bredvid sig eller i handen igår.

Undrade varifrån sången kom som jag hörde.

Då jag upptäckte att det var denna kvinna som sjöng...vackert, melodiöst.

Och hennes ansikte strålade.

Hon hade ju synbarligen inte mycket att stråla över.....men sången lyfte henne över den hårda verkligheten.

Jag gick vidare.....med påminnelsen från denna kvinna om hur viktigt det är att sjunga....Svårt att vara ledsen och sjunga....tonerna ger ljud som lyfter, men de lyfter också sångaren och de som lyssnar.

Så oavsett om vi sjunger som en operasångare som världen gått miste om, eller som en kråka....låt oss sjunga...


Ha nu en riktigt bra tisdag"


....och så ett citat....


”Det är bättre att ha många olika visioner än bara en enda, då blir man mindre sårbar. Om någon skulle råka vissna, kan de andra fortsätta blomma”.  
Anne Swärd






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards