Direktlänk till inlägg 9 november 2016

Världsfrågor och morgonkaffe

Av Kaela - 9 november 2016 06:16

y  

 

 

Lite kallare idag - eller också var jag trött.

Men jag frös, trots den tjocka filten under min "morgontankestund" ute på balkongen.
-3 grader säger SMHI så skillnaden borde vara knappt märkbar gent emot gårdagens -2.


Eller kanske oro över morgonnyheterna att Trump går mot segerläge.

Han är en katastrof så vitt jag kan förstå - i första hand för USA, men genom att USA är ett stort och mäktigt land, faktiskt en katastrof för hela världen.

Jag har förstått det som att många röstar på Trump för att de inte gillar Hillary.

Det må så vara att hon inte är fullkomlig....vem är väl det....hon kan till och med ha ovanligt mycket fel men bör ändå vara ett betydligt bättre alternativ vid makten i USA.


Klart att mina tankar var ockuperade av valet.

Det känns lite som ett ödesval som berör oss alla.

Kanske överbetonar min oro den världsvida betydelsen, men jag tror helt säkert att det finns grund för den.

Frågan är mera hur stor grund.


Nu kan vi inget göra åt vilket det blir.

Vi får som vanligt fortsätta att söka det goda .

Även om vi inte har makt och myndighet som en president i USA är det betydelsefullt för oss själva i första hand att vi söker och sprider godhet och ljus omkring oss.

Det har betydelse för världen det också....vi smittar ju förhoppningsvis ner några flera med de ljusa och kärleksfulla tankarna.


Oavsett hur det blir med valutgången önskar jag DIG en dag som är som DU vill ha den!


Ett citat att ta med oss - ett klokt sådant...



"Världen har endast så mycket makt över dig som du ger den"
Nisargadatta Mahara







 
 
Ingen bild

Stina

9 november 2016 21:36

USA och hela världen behöver alla goda tankar, fattar ju inte att en sådan man som Trump kan vinna ett val...eller ens bli presidentkandidat?
Nu ska de analyseras och diskuteras några veckor, så får vi se vad det blir, kram från Stina
"Varje god människa ökar mängden av ljus här i världen"

Kaela

10 november 2016 05:33

Delar din oförståelse till 110procenr - Vill människor binda ris åt egen rygg.
Ja det är sant....vi måste samla godhet!

Önskar dig en fin torsdag Stina med en stor och varm kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards