Alla inlägg den 19 januari 2017

Av Kaela - 19 januari 2017 20:08

 


När jag vandrade hem från tandläkaren idag - mötte jag en vän.

En sån där speciell vän där vi kan ha ett uppehåll under lång tid för att vi båda är

för upptagna för att hinna ses. Och så käna det som om vi sågs igår - fast det var betydligt längre sedan - och vi behöver bara fortsätta där vi slutade sist....


Finns det något större än att vara vänner!


En vän som finns - som lyssnar - som tar del i mitt liv - i telefon- på sms-i mejl...och så plötsligt öppnas en glänta och vi ses.

Nu sågs vi - och det firade vi med en fika....och den här glada, varma känslan som hon tände inom mig tänker jag bära med mig  - länge..... 

Hjärtat slår alltid en volt av glädje då jag ser henne.

Någon som broderats in i min livsväv.

Det är verkligen något alldels särskilt....något nästan magiskt.

 

Vänner är något att vårda och vara rädd om!

Dessa som följ er mig, finns för mig - och som jag följer och finns  för.

Med vilka jag kan vara mig själv.

 

Det är fantastiskt med vänner i verkliga livet som finns geografiskt nära eller har funnits så vänskapen hann rota sig.

Men det är också fantastiskt med DIG underbara nätvän!

DU följer och jag följer....vi följer varandra...vi undrar om vi inte ser till varann...och vi kan till och med oroas för varandra.

En och annan av oss kanske kommer att ses även utanför nätet.

Det är underbart i kubik!


Med den här hyllningen till vänskapen - all slags vänskap - inte minst denna vänskap som DU och jag har som tekniken ger oss möjlighet till.

Tack och lov för tekniken!


Ta hand om DIG nu och sov så gott när det är dags för DIG att krypa isäng!



Med de här tankarna önskar jag dig en härlig ny dag!

Och ge dig en liten påminnelse: Glöm inte dina vänner.


Ett afrikanskt ordspråk säger: "Gå ofta till din vän. Oanvänd stig växer snabbt igen!"

Av Kaela - 19 januari 2017 16:45

 

 

 

 

 

Nästa gång du funderar på att inte lägga dig i ställ dig frågan:

 Om det inte är min sak vems är det då?
Vems uppgift är det att vara medmänniska?

Stefan Einhorn

Av Kaela - 19 januari 2017 15:34

 

 

 

Ja lite fjärilar i magen har man ju alltid då det är frågan om den där årliga tandläkarkollen. Och det hade jag förstås när klokan började närma sig; dags att ta sig dit.
Då  är man nog lite orolig.

Särskilt om det inte alltid är bra.

Så är det för mig, inte alltid bra.

Men idag kunde jag hoppa ur stolen lätt om hjärtat.

Allt ser bra ut.

Härligt!

Av Kaela - 19 januari 2017 07:17

   

 

När jag kommit in från min "balkong-funderar-stund" nu i tidiga svarta morgonen börjar jag fundera vad jag ska ha för kläder idag.Ska jag möta någon speciell?
Nej, inte om man inte ser tandläkaren som speciell.

Men det kan kännas lite viktigt ändå ibland, vad man tar på sig.


Denna fundering- som egentligen är ganska obetydlig förde mina tankar till att vi ständigt och jämnt står i en valsituation.

Vi gör många val varje dag och ofta utan att ens fundera över det.


Medvetet eller omedvetet väljer vi att göra sådant som påverkar våra liv i stort eller smått.

Men valen är alltid ett resultat av en eller flera tankar och funderingar.


Slutsatsen blir att alla förändringar i våra liv börjar med en förändring i vårt sätt att tänka.


Vi byter ut en tanke mot en annan, kanske en negativ tanke mot en positiv, vi ändrar vårt sätt att tänka och vi kopplar ihop tankar och känslor.

Resultatet blir en gradvis förändring i vårt liv.


Vi människor har en enastående förmåga att tala om och tänka på det vi inte  vill ha, i stället för att koncentrera alla våra tankar på de vi vill ha

Om du fokuserar på det du verkligen vill ha och aldrig tänker på detdu  inte tycker om och inte vill ha så skapar du drömmar och visioner och får ett mål som lockar och ger kraft att arbeta i den riktining man behöver göra för att nå det.


Vi kan inte förändra allt i våra omständigheter och det tror jag inte heller är meningen att vi ska göra.

Men - som någon har sagt - "det är inte hur vi har det - utan hur vi tar det."


Man kan aldrig ta motgångar och smärta på ett bra sätt om man inte har bestämt sig för det.

Och när man har bestämt sig för det kommer man undan för undan att märka att det kommer nya tankar.

Tankar som skapar ljus i vårt inre.
Ett ljus som gör oss själva glada och som även kommer att glittra i deras ögon som vi möter.


Önskar dig en bra dag när du känner hur ljuset har herraväldet inom dig!


Ett citat att ta med oss ut i dagen....

 

 


"Vi lever mer och mer storslaget när vi är lyckliga.
och varje sak leder vidare till nästa i en oändlig följd"
Robert Louis Stevenson-

-

Av Kaela - 19 januari 2017 06:55

 



Grattis vill jag säga till DIG som har födelsedag idag den 19 januari!

Henrik har namnsdag idag den 19 januari!
Stort grattis till DIG som bär det namnet!

Det finns 61 012 personer i Sverige som bär namnet Henrik.

Henrik eller, mer ovanligt, Henric är ett namn som kommer från det tyska namnet Heinrich och forntyska Hinrik, Heimrich.

Namnet är bildat av en förled som ursprungligen var antingen Heim(i) "hem" efterleden ric "härskare" och betyder således "hemmets härskare".

Gör en fin bemärkelsedag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards