Direktlänk till inlägg 19 januari 2017

En vän är något fantastiskt

Av Kaela - 19 januari 2017 20:08

 


När jag vandrade hem från tandläkaren idag - mötte jag en vän.

En sån där speciell vän där vi kan ha ett uppehåll under lång tid för att vi båda är

för upptagna för att hinna ses. Och så käna det som om vi sågs igår - fast det var betydligt längre sedan - och vi behöver bara fortsätta där vi slutade sist....


Finns det något större än att vara vänner!


En vän som finns - som lyssnar - som tar del i mitt liv - i telefon- på sms-i mejl...och så plötsligt öppnas en glänta och vi ses.

Nu sågs vi - och det firade vi med en fika....och den här glada, varma känslan som hon tände inom mig tänker jag bära med mig  - länge..... 

Hjärtat slår alltid en volt av glädje då jag ser henne.

Någon som broderats in i min livsväv.

Det är verkligen något alldels särskilt....något nästan magiskt.

 

Vänner är något att vårda och vara rädd om!

Dessa som följ er mig, finns för mig - och som jag följer och finns  för.

Med vilka jag kan vara mig själv.

 

Det är fantastiskt med vänner i verkliga livet som finns geografiskt nära eller har funnits så vänskapen hann rota sig.

Men det är också fantastiskt med DIG underbara nätvän!

DU följer och jag följer....vi följer varandra...vi undrar om vi inte ser till varann...och vi kan till och med oroas för varandra.

En och annan av oss kanske kommer att ses även utanför nätet.

Det är underbart i kubik!


Med den här hyllningen till vänskapen - all slags vänskap - inte minst denna vänskap som DU och jag har som tekniken ger oss möjlighet till.

Tack och lov för tekniken!


Ta hand om DIG nu och sov så gott när det är dags för DIG att krypa isäng!



Med de här tankarna önskar jag dig en härlig ny dag!

Och ge dig en liten påminnelse: Glöm inte dina vänner.


Ett afrikanskt ordspråk säger: "Gå ofta till din vän. Oanvänd stig växer snabbt igen!"

 
 
Anki

Anki

20 januari 2017 06:08

God morgon!
Så fina tankar och ord om att möta en alldeles speciell vän - underbart!
Känner mig glad att jag hittade dig här i bloggvärlden :)
Ha en fin dag!
Kram

http://https://ankistankar.blogspot.se

Kaela

20 januari 2017 07:18

Jag är också glad att du hittade mig Anki!
Du var tidigt uppe ser jag.
Men morgonstunder är speciella.
Ha en fin dag du också!

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards