Alla inlägg den 18 mars 2017

Av Kaela - 18 mars 2017 18:21


 




Tiden går fort - det är nog ett av de påståenden som uttalas oftast - i stark konkurrens med uttalanden om väder och vind förstås.


Den här tiden som går så fort - det är ju ditt och mitt liv....våra dagar, stunder sekunder....

Ibland kan man uppleva liksom att man står vid startlinjen, fullt beredd att börja leva - växa- utvecklas -  men man står så lätt kvar på samma ställe och trampar och innan man vet ordet av är loppet över.

 

Låt inte tiden rinna idag!

Gör det där du innerst inne vill.......

 

Tänk- Vad är det jag vill göra idag - och du kommer att upptäcka att tankar skapar handling - och  handling skapar underverk !

Av Kaela - 18 mars 2017 17:53


     


"Välsignade är de som ger utan att komma ihåg och tar emot utan att glömma."
Okänd tänkare

Av Kaela - 18 mars 2017 17:45

         


 

Och plötsligt, plötsligt är du utanför

ditt eget liv, din ära och din skam -

och plötsligt känner du, och ser och hör,

hur obetvingligt världen växer fram -

hur livets alla fosterhinnor sprängas -

hur vanan sakta lossar sina band -

hur stora obekanta lyror strängas

i stora obekanta löftens land


Anna Greta Wide

 

 

 


Av Kaela - 18 mars 2017 09:00

  

 


Att vara lycklig är ett beslut som jag tar varje morgon!

Jag har ett val.

Jag kan ligga kvar i sängen och klaga över att jag sovit jättedåligt inatt
och över  allt annat som  fungerar perfekt.

som det ska- eller ta mig ur sängen och vara tacksam
över datt det är möjligt för mig att kliva ur sängen.

De finns de som inte kan.


 

Varje ny dag är en gåva och så länge som jag kan öppna mina ögon ska
jag fokusera på just den dag som kommer emot mig nu och njuta av att jag får skapa nya fina minnen.



Så att jag kan reagera som den åttionioårige mannen på väg till sitt nya boende - på äldreboendet.

Det vi lätt ser som livets sista anhalt - dödens väntrum och andra lika uppskattande epitet.


"Där sitter han - välklädd, perfekt rakad och kammad enligt senaste stuket -och väntar på att hans rum ska bli färdigt att flytta in i..

 
Hans föregångare i rummet gick nyligen bort och detta gjorde flytten nödvändig.

 Efter flera timmars tålmodig väntan i receptionen log han varmt när de
berättade att hans rum var färdigt.
När han manövrerade sin rullator mot hissen fick han en beskrivning om hur hans rum såg ut, inklusive detaljer om gardiner och utsmyckning
 "Jag älskar det" sade han med samma entusiasm som en åttaåring som påbörjar sitt första sommarlov.
Men vänta tills du får se rummet ...sa personalen som följde honom.

Svaret kom rappt och tvärsäkert: "Det har inte med rummet att göra.

Lycka är något man kan bestämma i förväg"
 Om jag gillar rummet beror inte på hur möblerna ser ut och är placerade
-det beror på min inställning.

Jag har redan bestämt mig föratt älska det!"


Av Kaela - 18 mars 2017 04:00

 


Idag är det den 17 mars och det betyder att Edvard och Edmund har namnsdag.

Varmt grattis  till namnsdagsbarnen.

Varmt grattis också till dig som har födelsedag!

Gör nu en härlig firardag kära vänner!

 

8 286 män i vårt land bär namnet Edvard eller Edward (ursprungligen Eadweard) som är ett namn med E engelskt ursprung sammansatt av ord som betyder "rikedom" och "väktare".
Numera är stavningen Edward den vanligaste, men bland de äldre är stavningen med v den dominerande.
Namnet har används i Sverige sedan 1600-talet.
Redan på medeltiden användes namnet i formen Jedvard.
Sin glansperiod hade Edvard i mitten av 1800-talet då det var ett modenamn.

 

1 175 män i Sverige heter Edmund vilket är ett namn med  brittiskt ursprung, sammansatt av ord med betydelserna rikedom och beskyddare.
Namnet har använts i Sverige sedan 1620-talet.Edmund är mycket ovanligt bland de yngsta i dag.
Under 1990-talet var det bara en handfull fick det som tilltalsnamn.
Just nu är dock trenden uppåtriktad.

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards