Direktlänk till inlägg 20 mars 2017

Våga visa ditt inre jag - det är en gåva till de du möter!

Av Kaela - 20 mars 2017 13:00

 




Ibland kan man upptäcka att man har känt en viss människa i åratal.

Men att man egentligen aldrig mött annat än skalet - masken!

Man vet kanske deras civilstånd, bostadsplats, om de är förälder eller inte, om de yrkesarbetar eller har kommit till livets After work.

Av klädstilen kan man - åtminstone ibland - utröna vilka färger de gillar....kanske hur trygga de är i sig själva genom att se om de slaviskt följer moder eller vågar uppträda i ett plagg från en annan "inneperiod"

Någon gång kan man ha anat deras inre ljus.

Men aldrig sett det skina.

I alla människor bor ett inre ljus - ett slags verkligt jag (allt det andra är ju bara utanpåverk och kanske  åsikter


Det gäller att DU och jag bestämmer oss för att våga låta vårt ljus lysa.

Våga visa vår styrka.


Glöm aldrig att DU är fullständigt unik och DIN styrka

DIN glädje - DITT mod är inte till bara för dig själv.

DU har en uppgift!
Att berika DIN omvärld!


Skenet från ditt ljus kan spridas som ringarna på vattnet.

Om du vågar vara den fantastiska människa som du är!


Att vara modig innebär också att våga visa sin sårbarhet.

Inte lägga sig till med "skalbeteende" som en vän till mig kallar det.

Ett tufft yttre som är till för att skydda det sköra jag som bor där innanför.

Men som också jagar bort människor.


- DU är unik och underbar  även i din sårbarhet!

I din utsatthet!

I din sorg!


Visst kan det kännas otryggt och skrämmande att stå där utan sitt skal.

Men glöm inte att det är först när vi vågar visa vår sårbarhet som vi kan komma riktigt nära andra människor!


Så önskar jag DIG en fdag med det mjuka ljus som mars har med sig.


Även om skyn är grå och  vinden lite kylig- så är det underbart att vara människa och vandra bland andra fantastiska människor som ger oss sina gåvor på samma vis som vi ger dem våra.

När vi vågar vara öppna och modiga!

 

"Den som lär sig att leva med sitt högre jag  upptäcker en frid som är oberoende av omständigheter och omgivning, en godhet som är alltför djup för världen att förstå och en visdom som sträcker sig bortom intellektet."
Paul Brunton

 






 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

20 mars 2017 14:44

Fint skrivet och så sant

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kaela

20 mars 2017 18:13

Tack Skogsnuvan - blir glad för dina ord!

Allt gott!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards