Alla inlägg den 30 mars 2017

Av Kaela - 30 mars 2017 19:56

 

 

 

Jag har ju helt glömt att berätta om årsmötet.

Inte så mycket folk s            - om vanligt, årsmöten är ingen publikmagnet! 

Men kommunalråd som berättade om att kommunnen iklär sig kostnaden för en tjänst på Frivilligcentralen.

Gjorde mig otroligt glad.

Nu finns det en chans att det kan bli fart med rätt person vid rodret.

Och när pengarna finns så ska väl inte det sätta käppar i hjule!

Jag har ju oclkså bokrealese  - just på årsmötet  i tisdags den 28 mars - av min bok "Ord och verser ur en frivilligsamordnares dagbok."

Avgående styrelse och en del andra funktionärer fick den som en avskedsgåva.

Ordförande gav mig en oväntad ära

Hedersmedlem i föreningen....


Det ni...

Här ser ni oss... jag ser ungefär så chockad ut som jag är just efter att jag föredragit valberedningens förslag.


 

Det var roligt att möta många bekanta och vänner.

Att jag trivs ser ni ju av fotot här nedanför.


   


Det känns väldigt skönt att våga tro på framtiden igen!

Jag har nästan missströstat - och det har känts hårt efter det enorma jobb jag lagt ner- under många,  många år.


Till och med ortstidningen skrev en artikel dagen efter.

Men tyvärr med en låst artikel.


Av Kaela - 30 mars 2017 00:10



 


Idag är det torsdagen den 30 mars och Holger och Holmfrid har namnsdag!

Jag graulerar varmt!

Gratulerar dig som har födelsedag idag lika varmt!

Ta hand om dagen - den är DIN!



9 193 män i Sverige heter Holger som är en förkortad form av det gamla nordiska mansnamnet Holmger (fornsvenska fsv: Holmgæirr).
Namnet är ett s k variationsnamn, sammansatt av förleden "holme" (fornsvenska: holmber) och efterleden "spjut" (fsv: gæirr). I Sverige förekommer under medeltiden även formerna Honger, Hunger och Holinger.
I Domesday Book förekommer namnet bland de nordiska i formen Holengar. Bortfallet av "m" som ger den nuvarande namnformen kan i Sverige beläggas från 1316


Hos oss finns  201 män som har förnamnet Holmfrid.
Av dessa har 8 namnet Holmfrid som tilltalsnamn

2 kvinnor bär också namnet - den ena av dem som tilltalsnamn.

Som efternamn har 23 personer namnet Holmfrid.

Ett fornnordiskt namn som sammansatt av orden holme och frid som betyder skön, älskad. Namnet bars ursprungligen av kvinnor men numera är det i huvudsak ett mansnamn.

1000-talet var första gången man såg namnet i vårt land - då på Runinskrift på sten vid Gredeby gata, Eskilstuna.

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards