Alla inlägg den 8 april 2017

Av Kaela - 8 april 2017 10:15

 

 

Så är äntligen boken jag skrivit "Ord och verser ur en frivilligsamordnares dagbok" släppt till bokhandeln.


Boken handlar om möten mellan människor...mellan behov och vilja att vara en skillnad i en annan människas liv. Jag har delat med mig ur ett långt och rikt uppdrag. Att vara den som skapar möjligheterna till dessa möten.
Jag delar en del av detta med mina läsare!
Fick en kommentar från den person som läste manus:...
"Detta är en skatt" Och så ser jag det. En skatt som ger glädje över det goda som finns i tillvaron...det goda hos människor....en positiv bok om möten i omtanke och kärlek - en slags bli glad- bok!


 

Här hittar du boken hos Bokus!

 

http://www.bokus.com/cgi-bin/product_search.cgi?ac_used=no&search_word=ord+och+verser+ur+en+frivilligsamordnares+dagbok


På Adlibris hittar du den här

http://www.adlibris.com/se/bok/ord-och-verser-ur-en-frivilligsamordnares-dagbok-9789175653426

 




Av Kaela - 8 april 2017 08:29

 

 

 

 

En ny morgon och almanackan säger att det är den 8 april.

Då har Nadja och Tanja namnsdag!

Stort grattis till er!

Grattis också till DIG som har födelsedag idag!


Nadja,Nadia betyder "hopp" och kommer ursprungligen ifrån det ryska namnet "Nadeschda" Nadia är alltså en förkortning.
Arabiskt namn som betyder hopp, "hon som ropar" eller daggpar

Det finns 2 719 kvinnor i vårt land som bär namnet!


Tanja, eller Tania, har ryskt ursprung och är smeknamn av Tatjana vars motsvarande maskulina form Tatianus, tros vara avlett från ett romerskt familjenamn Tatius.
Tatjana var också ett grekisk-ortodoxa kyrkan grekisk-ortodoxt helgon som dog martyrdöden år 225.
Namnet bärs av 2 622 kvinnor i Sverige

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards