Alla inlägg den 8 maj 2017

Av Kaela - 8 maj 2017 18:27

 


 

Lyssnade på ett radioföredrag här om kvällen när jag stod och strök.
Jag gillar att stryka, för det är egentligen bara då - och när man åker bil som man lyssnar på radio.

Och det har ju blivit nästan bortglömt i platt-Tevens, Iphonens och datorns värld.


Föredragaren sa bland annat så här: "De absolut främsta orsakerna till sjukdom är stress, näringsbrist och ett hämmat energiflöde."
Vad är ett hämmat energiflöde?
Jag skulle nog vilja säga att det är stress. Och att stress kan se väldigt olika ut.

Dels   och kanske det vi vanligen tänker på som stress är ju känslan av att inte räcka till för  familj, vänner och arbete
Livspusslet blir kvävande och blir övermäktigt.

Men stress är också att inte ha ett arbete att gå till. Att inte vara tagen i bruk,

Håller helt med om - och har ju sedan länge känt det som självklart  att stress och näringsbrist ligger bakom många sjukdomar.

Lite överraskande att ett minskat energiflöde kan göra det.

Men det låter riktigt för mig.

Om vi inte får använda den energi vi har så blir den ju en klump som stoppar istället för en ström som stimulerar.

Har faktiskt gått och funderat på det sedan jag lyssnade.
Jag tror - att om vi är i den sitsen att vi inte får använda vår ergi, om den inte får flöda och föda resultat

så kanske vi ändå kan använda energin till att  tänka kärleksfulla tankar  så att energin från dessa tankar flödar genom våra liv.

Önskar DIG en skön kväll med ett citat som jag tycker är vist och höjer våra tankar - just som kloka citat slka göra!

Ta hand om dig - du är det bästa du har!


"Värdera högt varje ögonblick som intuitionen gör sig påmind, och alldeles särskilt när den tar formen av en glimt av den högre verkligheten. Det är då som allt annat ska läggas åt sidan för att hålla upplevelsen kvar och förlänga den."

 Paul Brunton




Av Kaela - 8 maj 2017 14:09

 

 

Bilden lånad av google

 

 

 

Jag hade ett läkarbesök inbokat på vårdcentralen i morse.

Jag frapperades över att bland alla dessa sju läkarnamn som stod på dörrarna var det en enda som hade ett svenskt namn.

Likadant såg jag att en hel del av sjuksköterskorna hade ett annat ursprungs - hemland.

Jag tror det ser ut så här på många, kanske de flesta vårdcentraker idag.


Vad skulle hända om de som skriker "Släng ut dem" fick som de ville?

Då blev läkar och sjuksköterskebristen inte bara bekymmerssam som den är idag.

Då blev den absolut katastrofal!


Någon borde upplysa dem om det!

Av Kaela - 8 maj 2017 07:11

 

 

Idag är det måndag och lite kyligt ute. Men en svag sol lyser.
Åke har namnsdag och jag gratulerar dig som bär det namnet och förstås också DIG som har födelsedag  så varmt!

Gör en riktigt namnsdagsfest idag nu Åke - och du som fyller år - en härlig födelsedagsfika med tårta!!

 

Åke är ett namn av gammalt nordiskt ursprung och anses vara en diminutivform av ett ord som betydde anfader.
Namnet skulle alltså kunna uttolkas som lillefar eller liknande.
Namnet har använts länge i Sverige, speciellt i de södra delarna, och hör till de namn som omnämns på runstenar.
Det var ett relativt vanligt namn i Götaland på 1500-talet.
82 177 män bär namnet i Sverige idag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards