Alla inlägg den 24 maj 2017

Av Kaela - 24 maj 2017 08:55

 





Tittade igår kväll på på en helt underbar film på Netflix....Änglavakt...*Jag har sett den förr - men jag behövde den efter det fruktansvärda dådet i Manchester.
Mina tankar sysslade med våld och terror och jag kände rädslan komma krypande.

Terrorns framgång är ju möjligt just på grund av den rädsla den sprider.

Den stjäl våra livs innehåll och glädje utan att ens lyfta ett finger.

Så jag ville få byta tankar och tog filmen till hjälp.

Filmen handlar om att inte ge upp hoppet....hoppas och tro mot allt förnuft.

När man verkar för de goda krafterna får man hopp för mänskligheten.
Det finns oändligt mycket ondska i världen, det handlar inte om att blunda för det eller förneka det.

Det handlar om att hitta tilltron till det goda....


Och hoppet är vårt allra bästa verktyg för att få det!


 Att hitta styrka utan hopp.

Att ha lust och finna ork och tro, utan hopp.

Nej det är inte möjligt.


Så låt oss hålla i hoppet hur skört det än är med båda händerna.

Vägra släppa det.


Det kommer att bära dig till det du hoppas på.


Jag vet att en del ibland tycker jag låter alltför optimisitisk.

Att jag nästan tror på under.


Ja det gör jag faktiskt.

Och jag tror att den tron och hoppet om en bättre värld är det som kommer att förändra både den som är bärare av hoppet och den som är omkring.

Så sker under....genom  att tro att de är möjliga!


Önskar DIG fina dagar inför Kristi Himmelsfärdsdagen som ofta medför en extra ledig vardag så den som arbetar får fyra lediga dagar!
Hoppas DU har det!!

Håll fast DITT hopp - låt ingen ta det ifrån dig!

Av Kaela - 24 maj 2017 07:30

    

 

 

Idag är det onsdagen 24 maj. Tiden har bråttom - mot högsommar.

Gratulerar DIG som har födelsedag idag och Ivan och Vanja som har namnsdag!

Fira nu rejält - det är ni värda!


Ivan är en rysk form av Johannes som betyder "Gud har förbarmat sig". Den ryska smeknamnsformen är Vanja, vilket i Sverige uppfattas som ett kvinnonamn.Äldsta belägget i Sverige är från år 1797. Ivan har varit ett ovanligt namn i flera årtionden, men börjar nu bli lite populärare. 11 908 män och 38 kvinnor i vårt land bär namnet.


Vanja är en skandinavisk form av det Ryska Vanya som är diminutiv av namnet Ivan/Ivana, som i sin tur kommer från hebreiskans Johannes. Bland i Sverige födda förekommer det i princip bara som kvinnonamn.4 645 kvinnor och 72 män bär namnet i Sverige!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards