Alla inlägg den 14 juli 2017

Av Kaela - 14 juli 2017 17:20




Just nu lagas det mat och städas badrum här....lilla prinsen Alfons och lillrinsessan Linneá är på väg till mormor och morfar med sin mamma och pappa.

Skulle stänga datorn inför deras ankomst då jag hörde ett mejl komma från en för mig okänd kvinno  

Sötnosarna Linnea och Alfons för två år sedan

 

Hon ville få tillstånd att låna en dikt jag skrivit som hon hittat på en poetsajt  -  för att läsa den på sitt barnbarns dop.

Klart hon fick! Jag kände mig hedrad.


Kan inte låta bli att låta er fina bloggvänner få läsa den.



 
 

Underverk


I min famn vilar
en sammetslen mjukhet

ögonen-
vana vid
moderlivets mörker

sluter sig
när de träffas
av ljuset

Mjukare
än mjukaste silke
är ditt hår

Inte kunde jag ana
hur mötet med dig

skulle göra mig ny


och väcka längtan
att ta ner bågen
från skyn

och himlens
blinkande stjärnor

Kaela



























Av Kaela - 14 juli 2017 09:02

 

 

 

Strålande sol!

Folke har namnsdag idag och Kronprinsessan Victoria fyller 40 år.

Stort grattis till dig som bär namnet Folke, till Kronprinsessan och till DIG som delar födelsedag med henne!

Ta hand om dagen på det bästa sätt du kan - möjligheter att fira ska man inte låta gå förbi!


17 360 män och 3 kvinnor i vårt land heter Folke  somär ett gammalt nordiskt namn med betydelsen hövding. Bjälboätten kallades ursprungligen för folkungar efter sin mytiske anfader Folke Filbyter.
I de äldre generationerna är Folke ett mycket vanligt förnamn, bland män födda under de tre första årtiondena av 1900-talet är det sannolikt ett av de 50 vanligaste.
Bland de yngre just nu är namnet relativt ovanligt

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards