Alla inlägg under juli 2017

Av Kaela - 27 juli 2017 15:12

   

 

 

Det händer att jag kommer på mig med att fundera över hur det blir den dag jag inte längre finns.


En märklig tanke som ger en annorlunda känsla  - för i mitt liv har jag ju alltid funnits. .

Jag har alltid funnits - om än i olika storlekar-olika omständigheter.

När jag var liten - och jag gissar att det var detsamma för dig - då var världens början lika med att jag kom till den.

Det lilla barnet har ett stort ego .

Barnet är den enda av oss som har rätten att vara det.

Men hur blir det sen...när jag inte är med längre....?


Hur blir det den dag då jag inte längre finns?


Livet kommer naturligtvis att gå vidare.


Det kommer att bli morgon och det blir kväll.....men jag vet det inte...

Sommar kommer att bytas till höst och vinter till vår.
Kanske kommer någon - någon gång - att säga: "minns du hennes leende- hennes snabba växlingar mellan glad och ledsen....minns du...


Men jag är inte längre med.    


Människor går till sina arbeten - gifter sig - får barn- är olyckliga- är lyckliga....

Det blir väl som nu - när jag är här.

Bara den obetydliga grejen: jag finns inte med längre.


Egentligen är det kanske inte konstigare än att människor lever sina liv i Göteborg som man brukar dag efter dag - utan att jag är där........

Av Kaela - 27 juli 2017 14:43

 


Det är ganska roligt att ha appen i telefonen som visar hur l¨ångt man sprungit eller gått.

Så här såg resultatet ut för onsdagen - det vill säga igår - och onsdagens ungefär lika.

Så du förstår att vi verkligen gjort Stockholm by feet!
Både skor och fötter är lite trötta.
derbara dagar  men nu är det skönt att vara hemma igen - någon dag.

Innan vi åker tillbaka till en av Stockholms södra förorter för att dela min brors jämna födelsedag på lördag. Men då är tanken att vi ska åka hem sent på kvällen.

Därifrån är det ungefär 16 mil - så visst blir det sen hemkomst  men egen säng ger bästa sömn - även om det blir färre timmar:

Det är dock söndagmorgon och okay att sova ut!

Just nu - några sköna timmar hemma!

Hoppas DU har det så gott du önskar att ha det - just där DU är!


Av Kaela - 27 juli 2017 08:15

8    

 

 

Idag är det Marta som har namnsdag eftersom det är torsdagen 27 juli!

Gratulerar er som bär det namnet så varmt- och DU som fyller år idag - gratuleras lika varmt och ni önskas en fin bemärkelsedag med glada överraskningar"!


4 803 kvinnor ooch 1 man bär namnet Marta eller Martha är ett bibliskt (Luk 10 och Joh 11) i vårt land.
Namnets betydelse är husfru.
Namnet kommer från det araméiska ordet marta (kvinna).

Namnet kan ocks betyda härskarinna.
Marta var riktigt populärt efter förra sekelskiftet men har inte blivit direkt vanligt i de yngre generationerna.
De senaste åren har det dock ökat en aning

Av Kaela - 26 juli 2017 21:31

kEtt par dagar i huvudstaden! Jag suger åt mig allt jag ser så jag har fyllda minnesarkiv inför de ridåer som min syn alltmer sveper mig in i!
Min älskade fantastiske outtröttliga man som vill visa mig ALLT vår tid och våra pengar ger utrymme för- Så att jag nästa gång jag är här kan minnas det ögonen kanske fått svårare att se! Bilden visar en kopp kaffe i hotellets foaje efter många kilometers vandrong och en båtresa under Stockholms broar.

Av Kaela - 26 juli 2017 10:17

Av Kaela - 26 juli 2017 07:45

 

 

 

Onsdag 26 juli har turen kommit till Jesper att baka namnsdagstårta!

Stort grattis till dig och en fin bemärkelsedag önskas du!

Du som har födelsedag idag gratuleras lika stort och önskas en fin födelsedag!


21 021 män i vårt land och 6 kvinnor heter Jesper, ett mansnamn,som  är en nordisk ombildning av Jasper (tysk sidoform till Caspar (se Kasper)), som betyder "kejsare" eller "hav".
Vissa tror att det skall betyda skattmästare då man tror att Kasper är en tysk form av Caesar.
Inga källor bekräftar dock detta.
Betydelsen av namnet är omtvistat.
De senaste 20 åren har Jesper förvandlats från ett ovanligt namn till ett av de allra vanligaste.

Av Kaela - 25 juli 2017 07:15

 


Så är "fruntimmersveckan ändad och nu - den 24 juli är det Jakob som har namnsdag!

Jag gratulerar så varmt och önskar en fin firardag-.

Så även till DIG som firar födelsedag idag!


14 524 k män och 28 kvinnor i vårt land bär namnet Jacob, som är ett mansnamn av hebreiskt ursprung.

Betydelsen är omstridd, en teori är att det betyder "må han skydda".
Andra betydelser kan var "Han som griper om hälen" syftande på att Esau och Jakob var tvillingar och Jakob född som nummer två!,ytterligaren en att det betyder "tvilling".
Tidigare dominerade i Sverige stavningen med "k", men bland de yngre är det ganska jämnt mellan Jakob och Jacob. Jakob har ökat snabbt i popularitet sedan 1970-talet och är i dag ett av de vanligaste tilltalsnamnen bland de yngsta



Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards