Alla inlägg den 4 september 2017

Av Kaela - 4 september 2017 22:47

     


Därutanför slockna ljuset i grannlägenheterna undan för undan.

Dags att gå isäng.

Önskar oss alla en natt fylld med frid och god sömn.


Av Kaela - 4 september 2017 20:02

 

 

 

 


Ingen sommar utan ett slut.

Så gäller förstås även denna fina sommar.

Den har varit solfattig sägs det.

Och för den som vill bada har det väl inte varit en toppensommar. 

Men jag är nöjd.

En bra sommar har jag haft!

Trots att vi vet att hösten närmar sig känns det bra att veta att för det allra mesta  dröjer sommaren på steget, fortsätter ge oss av sin värme.

 

Idag har det varit höst hela dagen.

Aldrig blivit riktigt ljust!

 

Men hela förra veckan var det först på kvällen vi såg att sommarljuset började försvinna.

Mörkret kommer snabbt då solen gått ner.

Och lite tidigare för varje dag!

 

Vi är utan återvändo på väg in i hösten.

Även om vi kanske får både idiansommar och brittsommar.

Vem vet!

Men hösten är en fin tid den också.

Full av frukter av vårens och sommarens möda.

Äpplen mognar och plommonträden dignar.

 

Det kommer också ett slags lugn med hösten.

Livet saktar av lite- vi behöver inte jaga för att utnyttja varje solig dag!


Visst är den med vemod vi skiljs från sommaren.
Men det hindrar oss inte från att med glädje gå in i hösten.

Njuta av kärleksörten som slår ut i rabatterna.

Visste du att Kärleksörten heter "Autumns joy" på engelska - Höstens glädje.

 

Nu är det dags att plantera de lökar som ska göra oss lyriskt lyckliga i den nya vår som kommer efter höst och vinter.

Att plantera förväntan, det är väl härligt!

Med de här tankarna önskar jag  DIG en underbar och glädjefylld höst!
Och först nu - en fin kväll och e4n skön natt!


Ingen sommar utan ett slut.

Så gäller förstås även denna fina sommar.

Den har varit solfattig sägs det.

Och för den som vill bada har det väl inte varit en toppensommar. 

Men jag är nöjd.

En bra sommar har jag haft!

Trots att vi vet att hösten närmar sig känns det bra att veta att för det allra mesta  dröjer sommaren på steget, fortsätter ge oss av sin värme.

 

Idag har det varit höst hela dagen.

Aldrig blivit riktigt ljust!

 

Men hela förra veckan var det först på kvällen vi såg att sommarljuset började försvinna.

Mörkret kommer snabbt då solen gått ner.

Och lite tidigare för varje dag!

 

Vi är utan återvändo på väg in i hösten.

Även om vi kanske får både idiansommar och brittsommar.

Vem vet!

Men hösten är en fin tid den också.

Full av frukter av vårens och sommarens möda.

Äpplen mognar och plommonträden dignar.

 

Det kommer också ett slags lugn med hösten.

Livet saktar av lite- vi behöver inte jaga för att utnyttja varje solig dag!


Visst är den med vemod vi skiljs från sommaren.
Men det hindrar oss inte från att med glädje gå in i hösten.

Njuta av kärleksörten som slår ut i rabatterna.

Visste du att Kärleksörten heter "Autumns joy" på engelska - Höstens glädje.

 

Nu är det dags att plantera de lökar som ska göra oss lyriskt lyckliga i den nya vår som kommer efter höst och vinter.

Att plantera förväntan, det är väl härligt!

Med de här tankarna önskar jag  DIG en underbar och glädjefylld höst!
Och först nu - en fin kväll och e4n skön natt!

 





Av Kaela - 4 september 2017 11:08

vc

     

 

 

Ute öser regnet ner.

Det har det gjprt heöa natten och hela förmiddagen.

Ett kallt regn - faktiskt ett höstregn.

Kanske inte ett väder som stämmer oss på bästa humör .

Men jag tycker det känns så oerhört skönt att veta att marken vattnas - och att det kommer att finnas grönt att vila sina ögon på säsongen ut.

Och i allra bästa fall fylla på grundvattnet någon millimeter.

Mera är det nog inte så länge det finns grönska som tar åt sig av vattnet som kommer ner.

 

Regn är kanske inget önskeväder för de flesta av oss- men om vi betänker att regnet, vattnet är förutsättningen för allt liv - då ser vi på regniga dagar på ett annat sätt.

Själv hoppas jag på en höst med mycket regn.

Blir hoppet infriat skulle jag behöva en effektiv och gärna glad regnrock för att kunna ta mina älskade och ja jag vill nog säga, nödvändiga promenader.

Har faktiskt sett en på nätet som jag funderar på.

Du kan se den här

 

Har jagat igenom alla vår stads affärer tror jag och hittat många vita och svarta-

Men jag vill att regnjackan ska göra mig glad å jag tar på den.

 

Idag går jag ut utan regnjacka och blir nog lite vår.

Men det är promenaden värd.

 

En bra måndag önskar jag DIG!

 

 

Egenntligen ingen utmaning att vara glas över regnet.

Märk väl - inte trots regnet - utan över regnet.

Att det vattnar jorde

 

 

 

 

Här kommer dagens citat:

 

"Varje morgon då vi vaknar har vi tjugofyra  timmar att glädjas över.

Vi har möjligheten att leva så att dessa tjugofyra timmar ger fred, glädje och lycka till andra och till oss själva." 

Av Kaela - 4 september 2017 07:16

Bildresultat för höstbukett


Gisela har namnsdag idag.

Det är måndagen den 4 september och regnet har öst ner hela natten på min plats på jorden.

Gratulerar DIG som bär detta vackra namn så varmt.

Likaså DIG som har födelsedag idag!

Önskar er en dag som ger vackra minnen!


Gisela är ett tyskt kvinnonamn och en kortform av andra namn som börjar på Gisel- (exempelvis Giseltrud) som betyder stråle, pil. Första gången man vet att namnet fanns i Sverige är från år 1729.
Den franska formen av namnet är Giselle.

2 106 kvinnor bär namnet i vårt land.
En gammal svensk maskulin form av namnet var Gisle.






Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards