Direktlänk till inlägg 8 september 2017

När skymningen stilla sig sänker....

Av Kaela - 8 september 2017 19:53

        




Nu är alla färger snart alldeles svarta.

Septembermörkret sänker sig och stillheten sänkandas alldeles intill.


Det finns en liten glänta kvar på sommarens dörr- men det känns som att den blir mindre för varje dag som går.


Åren och årstiderna tvingar oss att följa med  även när vi vet att sista sommarglipan på dörren snart inte syns alls så tror jag de flesta av oss tycker det är ganska skönt med växlingarna.

 Och innan höststormarna kommer har vi många fina tidiga höstdagar hoppas jag.

När den gröna skogen blir klädd i guld och prupur - kanske aldrig någonsin har den så vacker klädnad som under de veckor som ligger framför oss.


Så låt oss njuta!

Stormarna och slasket och allt det där kommer - men inte riktigt än!


Ha en riktigt skön septemberkväll!


PS. Få se om jag får in detta nu DS

 
 
Ms. W

Ms. W

8 september 2017 21:06

Bra att inlägget kom in. Också en fin och stämningsfull bild. Så vackert och poetiskt beskrivet.

Hoppas att du får en fortsatt skön fredagkväll och en god natt😴

http://mywordsandimages.bloggplatsen.se

Kaela

9 september 2017 08:26

Ja fredag kvällen var skön och avslappnad.Ja det kom in direkt märkligt nog.
För det mesta får jag göra två tre försök innan det fungerar.
Kopierar det jag skrivit så jag slipper tappa det.
Nu har det varit problem i en vecka så det borde bli bättre snart.
Skön lördag till dig!

 
Ingen bild

Stina

9 september 2017 10:30

Fantastisk bild! och fin text också förstås, du har alltid så fina tänkvärda ord! Jag gillar ju hösten också, och höststormarna kan väl va ganska härliga, särskilt vid havet, som jag gillar i alla lägen.
Hoppas du får en fin o bra helg, kram från Stina
(Ska till Jämjö kyrka ikväll, det en konsert till förmån för barncanser, så vi hoppas på mycket folk och mycket pengar, det behövs!)

Kaela

9 september 2017 11:01

Ja hösten har sina fördelar.
Sommaren kan vara ganska så full av förhoppningar som lätt grusas.
Hösten är lugnare.

Vi bodde mycket nära havet i sommar vid Öland och då tänkte jag på hur du upplever det när du vandrar utmed detta väldiga som alltid speglar himlens färg.
Ja hoppas et blir många besökare med givmilda hjärtan.
Jag har sett barncancer på mycket nära håll - och det är fruktansvärt.

Ha en riktigt fin helg du också Stina - det önskar jag dig av hjärtat!
Kramar om!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards