Direktlänk till inlägg 11 september 2017

Barfrost

Av Kaela - 11 september 2017 10:03

 

 

 

 

 

Guld och blek koppar!  Rimfrost på guldbruna gärden!
Glittrande kall är den vida gyllene världen.

 Solflod och guldflod jag ser genom molnen sig tvinga,

skrattande kylig som viljornas vässade klinga.

Leende trotsig den fram genom rymderna bryter,
strålgul och frostig kring ängar och gärden den flyter.

Hör, den får ljud, och det jublar i vidderna klara!
Hör, hur all världen får sjungande röst till att svara!

Slagen och sargad och skövlad väl tusende gånger
sjunger hon trotsigt den eviga livslustens sånger.


Karin Boye

 
 
Ms. W

Ms. W

11 september 2017 12:35

Vackert, både dikten du publicerat och bilden. Ser att inlägget kommit i 2 ex. Men det har hänt mig ibland också. Haft en del problem tidigare, som du skrev om häromdagen, att texten plötsligt är väck. Inte alltid jag hinner kopiera heller... Hänt några gånger på Facebook att jag kommit åt nån knappt och vips får jag skriva om det... Annars brukar det ju finna nån pil eller liknande så att det går att hämta texten igen. Om man skrivit en längre text är det förstås inget vidare om allt försvinner...

Hoppas att du får en fin måndag.

http://mywordsandimages.bloggplatsen.se

Kaela

11 september 2017 15:11

Ja Karin Boye skrev fantastiska dikter.'
Det är en skatt hon lämnade efter sig.
Helt otroligt jobbigt som det är nu på Bloggen.
3-4 försök för varje inlägg.
Det tar för mycket kraft och för mycket energi och humör.
Hoppas det ändrar sig snart.

Skulle gärna läsa inne på din blogg. Men kan inte se eftersom texten är grå på svart på grund av min synskada.
Ibland har jag lyckats "markera" och fått din text ljusare men ibland fungerar det inte.

Allt gott till dig!

 
Ms. W

Ms. W

11 september 2017 15:40

Så tråkigt att det är så besvärligt med bloggen. Vet inte om det är nån tröst, men läste tidigare idag om en bloggvän som haft problem också, att den lägger ner, skärmen stänger etc.

Ledsamt med din synskada. Vet att du skrivet om den, men har inte exakt förstått vad det är för en skada. Finns det färg jag kan använda, både när det gäller text och bakgrund för att underlätta?

Allt gott till dig också!

http://mywordsandimages.bloggplatsen.se

Kaela

11 september 2017 17:42

Ja det är lite trist. Men jag hoppas att det ska åtgärdas så småningom.
Det kan vara attacker mot bloggplatsen som gör att det slirar.
Det har det varit en gång förut.

Svart bakgrund och vit text eller tvärtom - vit bakgrund och svart eller mörkblå text är lättast att läsa.

Allt gott till dig!

 
Ingen bild

Ms. W

12 september 2017 13:46

Trodde nyss att ett det först inte gick att spara ett inlägg. Då klickar jag och vips är det i tre exemplar... Lätt hänt förstår jag...

Kaela

12 september 2017 19:18

Ja det är riktigt lätt hänt.
Och går man sedan inte in och kollar (vilket jag brukar göra) så vet man inte att ett inlägg dubblerats.

Allt gott!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards