Alla inlägg den 16 september 2017

Av Kaela - 16 september 2017 23:17

 

 

 

GOD NATT 
KÄRA DU

DAGEN HAR PASSERAT  OCH DU KAN LÄMNA DEN

I NATTEN HAND SOM GER EN DRÖM SOM BLIR EN RESAT ILL

ALLTINGÄRMÖJLIGT-LANDET

EN RESA TILL EN NY 

MORGONDAG!

EN NY GLÄDJE!

SOV GOTT!

Av Kaela - 16 september 2017 12:25

     


De flesta av oss blir aldrig miljonärer.

Vi är glada om pengarna räcker månaden ut tills påfyllning kommer.

Plats för utsvävningar är i de flestas ekonomi ganska eller till och med mycket begränsad.

Hur många lotter vi än köper är det inte troligt att vi kommer att få en förmögenhet på det sättet eller.

Faktum är att cirka 15% i Sverige sägs leva under relativ fattigdom.

Fattigdom är sannerligen relativ.

Men det finns barnfamiljer som inte kan åka någonstans någon enda gång.

Som klara barnen från undernäring genom skollunchen och har svårt att klara matfrågan ekonomiskt då barnen har lov.

Många med enbart garantipension som inte har råd att ta ut sina utskrivna medicner.

Det är i och för sig en annan diskussion.

Men bra att påminna oss när vi ändå är inne på ämnet.


Men - vi kan alla vara inomrika"

Rika inom oss.

Men hur blir man det!

'Till och med om vi lever i en viss fattigdom.


Jag tror att en av nycklarna heter tacksamhet!


När jag ser med tacksamhet på mitt liv och vad det ständigt ger mig då öppnar det min blick för hur rik jag faktiskt är.

Tacksamhet är magiskt.

Tacksamhetens magiska kraft förvandlar ditt liv till guld!



Av Kaela - 16 september 2017 10:11

 


Har du tänkt på att allt vi tänker och säger har en positiv eller negativ inverkan på vårt liv.
 

 Jag har hört sägas att vi har c:a 65.000 tankar varje dag och att de flesta av dem är negativa.

 Kropp och själ hör ihop.

Det vi tänker om oss själva  påverkar oss.

 

Många gånger- kanske de allra flesta är vi inte medvetna om att vi har negativa tankar som vi matar vårt eget inre med.

Vad tänker du till exempel när du står framför spegeln?

"Vilken ful uppnäsa jag har" "Oj så mitt hår ser ut"

"Så fet jag är" 

 

 

 I stället borde du tänka: "Vilken pikant liten uppnäsa jag har"

"Mitt hår är vackert!"

"Jag har en härlig kropp-en rundning på magen som visar att det vandrar omkring människor som börjat sitt liv inne i min mage"

" Bröst som visar att det är någon/några som ätit frukost, lunch och middag där många gånger"

"Jag har låtit livet ta mig och min kropp i anspråk - och det är livets tecken jag ser i mitt ansikte."

 

Tänk så nästa gång du står i spegeln och förargas över en rynka.

Jag lovar att det känns på ett ett helt annat sätt än när du tänker - uj så många rynkor jag har fått.

Le mot livet och livet kommer att le emot dig.

Banalt låter det kanske - men det ligger mycket visdom i det!

 

Du är den allra bästa finaste du!

Av Kaela - 16 september 2017 09:23

 

 

 

 

I den stilla skymningen 
upptäcker jag 
att inget vilar i allt 
och allt i inget 

låter livets alla dimmor vika 
för att sakta låta undret ske 

blir stilla och lyssnar 

till mitt nu ...




som bär tankar 

från längesedan 

på sina vingar 

 

Kaela

Av Kaela - 16 september 2017 08:09

   

 

 

Solen mötte mina nyvakna ögon när jag drog ifrån sovrumsgardinen idag.

Helt klart påverkas jag av solen och jag tror vi alla gör det. 

Dag och Daga som har namnsdag idag kanske tycker det är lite extra roligt att solen skiner över deras dag.

Likaså tycker säkert DU som har födelsedag idag -lördag 16 september.

Jag gratulelerar födelsedagsbarn och namnsdagsbarn så varmt!

Ha en riktigt fin firardag!

* Dag är ett gammalt nordiskt mansnamn som helt enkelt kommer av ordet dag. Det betyder 'den som bringar ljus'. 
Namnet var vanligt i Götaland under medeltiden, men föll sedan i glömska tills det åter igen började användas i mitten på 1800-talet.
4 288 män och 2 kvinnor heter Dag i vårt land. 305 personer bär namnet som efternamn.


*En kvinnlig motsvarighet är namnsdagsgrannen Daga  bildat av substantivet dag, men också en kortform av Dagmar och Dagny. Betydelsen av namnet är densamma som för Dag.
Daga är ett ganska ovanligt namn.
729 kvinnor bär namnet Daga. 5 personer bär det som efternamn.

 



Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards