Alla inlägg den 15 september 2018

Av Kaela - 15 september 2018 22:32

         ''

 

 

 

 

 

Jag gillar att bo vid en kyrka och höra helgmålsringningen klckan 16.00 på lördagseftermiddagen.

 

Det fyller mig med förväntan och en ljus helgkänsla!

 

Nog är det så att vi människor behöver en vilodag i veckan.

En dag att bara vara.

Kanske öppna upp för lite djupare tankar om detta att vara människa!

 

Nu är det redan en bra bit in på natten, och jag ska krypa isäng och lyssna på den bok jag "läser" just för tillfället:

 

Ömskar DIG en god natt och en fin och ljus söndagsmorgon så småningom!

Just nu tänder jag i tanken ett ljus för dig som är ensam.

Som kämpar mot svårigheter och kanske sjukdom.

Må friden komma dig till mötes.

  

Av Kaela - 15 september 2018 11:00


 



Ingen person har någonsin blivit hedrad
för vad han fått utan för vad han har givit


- Calvin Coolidge

Av Kaela - 15 september 2018 09:15

 

     

 

 

Solen kommer just fram i Norrköping efter en regnig morgon.

Det är mi +13 grader och svag vind.

 

Dagens officiella teman

15 September
4H-dagen
Internationella dagen för demokrati*
Internationella lymfomdagen*
Software freedom day
Strandens dag
Worldwide spin in public day
Internationella röd panda-da

 

Sigrid och Siri har namnasdag idag och jag gratulerar hjärtligt!

Lika hjärtligt gratulerar jag DIG som fyller år idag!

 

Du är en skatt - en klenod för dem som älskar dig!

  

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards