Alla inlägg den 16 september 2018

Av Kaela - 16 september 2018 12:11

           

 

 

 

Spåret 
i sanden 

fyller mig 
med en outsäglig 
glädje 

jag förstår 
att Han gått före mig 
in i kärlekens rike 

jag kan urskilja 
Hans ljus 
som leder mig 

ut ur tvivlets illusioner 
Hans hand rör mig 
och i samma stund 
ser jag 

att morgondimman 
som döljer vägen 

 

Kaela

Av Kaela - 16 september 2018 10:03

 

               

 

 

 

Som mycket ung mötte jag en kvinna som jag vid den tiden ansåg vara mycket gammal.

Hon var drygt 60 år.

(Märkligt hur vi uppfattar andra människors ålder)

"När vi är unga är de som fyllt fyrtio gamla - men ju flera ljus som rinner i vår egen födelsedagstårta... desto yngre blir de som vi förr skulle ansett som uråldriga"

 

Denna kvinna hade en gaska tuff situation.

Född av en ensam mor som dog ifrån henne redan under hennes tidiga tonår.

Dessutom född med en stor puckel.

Som snedställde hela henne.

 

Denna märkliga kvinna gav mig en livskunskap som jag  är oerhört glad för.

I hennes enkla kök i stugan i backen lades en visom i mitt sinne som jag först senare förstått värdet av.

 

Hon såg allt som gåvor.

Livet var en gåva... Varje människa var det - ja... varje dag - varje flyende minut!

 

Hon kallade mig för "fina flickungen"

Därför har epitet flickunge en särskild plats i mitt hjärta.

 

Jag är innerligt tacksam för de möten livet gav mig med denna livsvisa medvandrare - hon var en av där gåvorna livet lägger i vår hand som vi kanske just då inte inser hur oerhört dyrbar gåva vi fått!

 

 

 

Av Kaela - 16 september 2018 09:09


               


"Sann kärlek är inte känd för vad den ber om, utan för vad den ger."

 

 

Jacinto Benavente iker

Av Kaela - 16 september 2018 08:49

            

 

Solstrtr¨lar väcker sjusovarna i Norrköping denna söndagsmorgon i september!

Ganska blåsigt är det - men friska vindar  kan vara riktigt trevliga när solen skiner.

 


Dagens officiella teman::

16 September
Internationella dagen för bevarande av ozonskiktet*
Brunchens dag

 

 

 

Dag och Daga har namnsdag idag och gratuleras så varmt!

DU - som har födelsedg idag m får samma var,a grattis!

 

Idag är en dag att vara tacksam över att  vi lever  - om än inte i den bästa av världar - s¨gör vi den bättre med vårt leende!

  

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards