Alla inlägg under juli 2011

Av Kaela - 31 juli 2011 11:34

 



Har vandrat runt en stund och läst bland mina fina bloggvänner.

SÅÅÅ fantastiskt det är att ha er.

Ni utgör en stor del av mitt liv.

Nu och då bor en eller flera av er i mina tankar en hel dag! 

Eller längre.


Ser er alla som underbara gåvor av livet!


Men nu ska jag börja förbereda sen lunch för vänner som funnits i mitt liv i drygt trettio år.


Det är en underbar gåva av livet det också - gamla vänner som man delat både medvind och uppförsbackar med.

Även om det på grund av milen emellan numera kan ta tid mellan varven man ses så känns det varje gång som om det var igår vi sågs.



Vänskap i alla former är som att plantera små frön av kärlek längs vägen - tillsammans!




Av Kaela - 31 juli 2011 09:32

    



Man måste gå
försiktigt
in i natten

för att få se
den röda
himlens eld
ta stjärnorna i famn

närma sig
med mjuka steg

om
man vill låta drömmarna
födas och bäras
på vingar av kristall

smyg så sakta
ut ur dagen

låt den tömmas
på sin färg

och sina ord

Kaela

Av Kaela - 31 juli 2011 09:25

Utan tvekan har Norges statsminister Jens Stoltenberg klarat av det svåra uppdrag som terrorhändelserna i Oslo och på Utöya  lade på hans axlar.

I en sådan situation behövs det människor som kan stiga fram mitt i kaoset och visa med hela handen åt vilket håll man ska gå - och som dessutom deltar i sorgen och förlusten med ett tydligt och varmt klappande hjärta.

Av vad media visat kan jag inte dra annan slutsats än att Jens Stoltenberg klarar detta - med råge.



Läs artikeln i Dagens Nyheter

Av Kaela - 31 juli 2011 09:13

En underbar nyhet som kunde varit en förstasidesnyhet med svarta rubriker.

Ett plan från New York for av landningsbanan i Guyana i norra Sydamerika natten till lördagen.

Alla 163 passagerare ombord överlevde.   

Planet stannade med nosen precis framför en djup ravin.

Visst tror man på skyddsänglar när man läser något sånt här.


Till artikeln i Dagens Nyheter


                                           

Av Kaela - 31 juli 2011 09:04

 


TACKSAMHETEN ÄR NYCKELN TILL LIVETS RIKEDOM.
DEN KAN GÖRA EN MÅLTID TILL EN FEST,
ETT HUS TILL ETT HEM
OCH EN FRÄMLING TILL EN VÄN.


Okänd tänkare

Av Kaela - 30 juli 2011 23:37

Har ägnat en stor del av kvällen åt en film som gick på kanal 5.

"Skicka vidare.

Rn underbar historia om en liten kille som får en idé -om att skicka vidare goda gärningar.

Om jag gör gott för tre och de för tre var blir det nio....och så vidare..

Jag ska inte säga mera om handlingen - men hoppas att den går igen, på någon kanal.

Annars är det ett gott tips nästa gång du ska hyra en film

Det är en film som ger nya tankar och förstärker känslan av att godheten går att multiplicera.


Du kan läsa om den i Peters blogg också


Och på Svenska Filminstitutet

Av Kaela - 30 juli 2011 18:37

I parken Samut Prakan Crocodile Farm och Zoo utanför Bangkok finns en liten tigerunge som inte får mat av sin mamma.

Påpassligt har apan Do-Do ryckt in  och matar tigerungen med nappflaska.


Du måste bara se det här

Av Kaela - 30 juli 2011 17:01

 



Läste några ord i min bok "Tänkt och tyckt" som jag bläddrat i så många gånger under de tjugo år den varit mig en trogen följeslagare att jag fått tejpa i princip överallt.

Trots att jag läst den många många gånger känns mycket nytt.


Som detta:


"Att vara modig är inte detsamma som att aldrig känna rädsla och osäkerhet.

 Att vara modig är att våga vara kvar i sin känsla, att förstå varför vi blir osäkra och inte fly, att inte döma, attackera och leta fel hos andra.


Att vara modig är visa sig sårbar och ödmjuk, att vilja utvecklas och lära.


Att vara modig är att våga be om hjälp!"

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards