Alla inlägg under november 2009

Av Kaela - 30 november 2009 19:52

Jag kan inte låta bli att bli upprörd av din långa kommentar En Aspergerian.

Du har själv ett funktionshinder och använder ändå de grövsta fördomar för att slå ner på andra med ett annat funktionshinder.

Jag hoppas att du ska möta och bli vän med en utvecklingsstörd så att du får den stora gåvan att hitta en människa på gott och ont- precis som du och jag!

 

Ta hand om dig!

 

http://kaela.bloggplatsen.se/2008/10/27/1059134-om-jag-skulle-vara-utvecklingsstord/

Av Kaela - 30 november 2009 19:49

Ja Paulina - det har du helt rätt i.

Jag skulle också önska att det fanns en sådan enhet i varje svensk stad.

Det skulle faktiskt behövas.

Så fint att du fick stöd genom krisenheten på Danderyds sjukhus.

Det gör mig glad att höra det!

 

En stor kram till dig med massor av värme.

 

http://kaela.bloggplatsen.se/2009/11/28/2236676-tack-for-att-krisenheten-pa-danderyds-sjukhus-far-bli-kvar/

Av Kaela - 30 november 2009 19:46

Tack lyckans smed för de tankarna.

Kanske är det sant att vi lättare blir vägledda av stjärnorna framåt natten.

Även när det gäller vårt liv.

 

Ha det gott och var rädd om dig!

 

http://kaela.bloggplatsen.se/2009/11/30/2242070-man-borde-inte-sova-nar-natten-faller-pa-dikt/

Av Kaela - 30 november 2009 19:44

Ja visst Christer - man kan nog se både Jesus och Mona Lisa (Jesus så som han oftast avbildats) men jag tycker det är härligt om denna drabbade kvinna tar denna "bild" som en hälsning om att hon är älskad och att livet ska bli bättre.

 

Ha det gott och var rädd om dig!

 

http://kaela.bloggplatsen.se/2009/11/30/2241421-jesus-pa-ett-strykjarn/

Av Kaela - 30 november 2009 12:03

  


Man borde inte sova när natten faller på,
för tänk, då blänker stjärnorna högt uppe i det blå.
Det är så tyst och stilla.
Att sova vore illa.
Jag vandrar mina vägar över slätt och genom skog,
och stjärnorna de följer mig, så sällskap har jag nog.

Det sägs dom är tusen mil och mer ändå från oss.
Än brinner de med stadigt sken, än flammar de som bloss.
Som silver och kristaller
nu deras gnistor faller,
och en annan flammar till när hon har brunnit ut,
så faller hon, då blir det som en strimma rök till slut.

Man kan väl aldrig drömma så grant och underbart,
som själva natten ter sig när de stjärnor lyser klart.
Det är som om det hördes
ett silverspel som rördes.
Man borde inte sova när som natten faller på.
Man borde se på stjärnorna. Man borde vara två.

Jeremia i Tröstlösa

Av Kaela - 30 november 2009 10:30

Ja, mumsigt var det. Och väldigt saftigt. Men mäktigt! Vi orkade inte ens en hel muffins var... Jag fick idén att göra toscatäcke på saffransmuffins, för att göra dem lite festligare på nåt vis. Alla toscarecept jag hittade var med bara mandel, men jag är nästan helt säker på att mormors tosca var med nötter (också), så jag gjorde en smet med hälften mandel och hälften hasselnötter. Och jag tyckte det smakade väldigt likt mormors, så jag hade nog rätt i det (även om jag inte vet om proportionerna var exakt desamma). Att blanda saffrans- och pepparkakssmet (som jag gjorde i två av muffinsen), var också jättegott. Men vi kanske borde skaffa muffinsformar som är LITE mindre...


Nej, jag visste inte att Martina & Pixie varit/är sjuka, men jag såg nåt på Wandas blogg om att Linnea var sjuk. Är det vinterförkylningar då, eller nåt annat? Jag var jätteförkyld förr-förra veckan, och sen fick jag influensasymptom efter vaccinationen på fredagen, så då var helgen också räddad... Men nu mår jag bra. 


  

Av Kaela - 30 november 2009 08:40


Det är sol, det är rimfrost som glimmar,
det är snö, det är gnistrande kallt
Det är ljust några fattiga timmar
det är frid, det är ro överallt.

 

Man känner en andakt i sinnet
det är väl ett arv som man fått,
från kära som lever i minnet
fast själva de slumrar för gott.

 

Advent det är väntan och längtan,
man läste i barndomens år.
Men livet har lärt en att trängtan
till något är allt vad man får.

 

Nu går man ej längre och stimmar
om dan före doppareda´n,
men ser fram mot att för några timmar
få träffa barnbarn och barn.

 

Man får inte sluta att drömma,
för att man är gammal och grå.
Kanhända att något kan strömma
till en, som man önskat att få.

December 1981 av Ernst Häll

Av Kaela - 30 november 2009 07:57

När Skatteverket går igenom våra deklarationer hittar de alltid en och annan som använt sin skatteblankett till att protestera mot den politik som förs.

Någon säger att den är pacifist och räknar ut sin andel av försvarsanslagen och drara av den.

Någon annan gör samma sak med barnomsorgskostnaderna under hänvisning att de inte har några barn...osv..

Ja jua sätten är många....

Påpeka får man ju alltid göra gissar jag - men inte dra av.

En och annan drar av gåvor till hjälporganisationer och

man kan ju tycka att vi borde ha en sån avdragsrätt.

Men som med allting annat får man föra en allmän debatt och inte agera privat så att säga.

 

Läs mera här:

http://www.vf.se/Asikter/Varmland/Nagon-annan-betalar-091114.aspx


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards