Alla inlägg under december 2008

Av Kaela - 31 december 2008 11:35


 



Bilder på alltför exponerade bröst i amningssiutationer tas bort av Facebooks censur.
En mamma som ammar sin lilla bebis har i mina ögon ingen sexuell laddning och jag kan väl hålla med de 85 000 som protesterar mot att såna bilder tas bort.
Det är ju inte det naturliga vi ska reagera emot.

En bebis brukar liksom äta på det sättet....och om man inte vet det på Facebook behöver kanske någon upplysa om det!


http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3561&a=869176






Av Kaela - 31 december 2008 11:28

RIA i Norrköping har under julhelgen varit utsatt för inbrott.

Då jag själv arbetar i en verksamhet så vet jag hur illa tuffa de ekonomiska villkoren är, och vilket stort avbräck 5 000 kronor gör och blir förstås upprörd över att pengar som ska vara för att hjälpa människor i nöd dtjäls.

Oavsett hur desperat den som stjäl är är det många frågetecken innan man skulle kunna förstå varför man stjäl pengarna från just en hjälpverksamhet.


http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=161466

Av Kaela - 31 december 2008 11:24

Vad Berger är ute efter?
För mig är det ganska tydligt.

Han ser lågkonjunkturen som ett sätt att slippa delta i statusjakten - och kanske en möjlighet att upptäcka att lyckan inte sitter i pengar.

Ha det gott!


http://kaela.bloggagratis.se/2008/12/30/1237036-lagkonjunktur-behover-inte-betyda-lag-livskvalitet-kanske-ar-det-tvartom/

Av Kaela - 31 december 2008 10:57

Tack för din lyckönskning.

Jag skulle ha velat ge tusentals utmärkelser.

Det finns så många härliga bloggare som delar med sig av sitt liv och sina tankar på ett positivt sätt.

Som berättar om livsglädje trots stora svårigheter.

Det är först där- mitt i det svåra som man lär känna den sanna glädjen.

Du har en underbar blogg också!

http://kaela.bloggagratis.se/2008/12/30/1236326-jag-har-fatt-en-utmarkelse-och-givit-nagra/

Av Kaela - 31 december 2008 10:50

Att ha levt med cancer i 6 år och ändå kunna säga: "Jag vet att Gud vill mig något gott" det är otroligt.

De flesta av oss skulle kanske ha sagt upp bekantskapen med Gud om vi inte blev helade från den svåra sjukdomen.

Men att leva i den - och tro...det talar om en tro som hunnit ner i rötterna av ens varelse.


Jag blir imponerad av att läsa om Charlotte som har cancer på flera ställen i kroppen och ändå kan säga att Gud vill henne något gott!
Att veta att de behandlingar hon får håller henne vid liv men inte kommer att göra henne frisk.

Tanken svindlar.


 http://sydsvenskan.se/inpalivet/article314733/Tron-pa-Gud-haller-henne-vid-liv.html

Av Kaela - 30 december 2008 16:44


Två munkar på pilgrimsresa kom gående på en midnre väg.
De kom fram till en liten älv där bron hade rasat.
Vid älvens strand stod en ung kvinna i fina vita kläder och såg förfärad ut.

Den ene munken erbjöd sig att hjälpa henne över vattnet och han tog henne på ryggen och vadade över flodenså hennes kläder inte blev förstörda.

De båda munkarna fortsatte sedan sin färd under tystnad.
När de hade vandrat ytterligare ett par timmar tog den andra munken upprörd till ord:
"Jag måste fråga dig" sa han. Du har ju avlagt kyskhetslöfte vilket innebär att du inte får ta i en kvinna, ännu mindre bära henne på din rygg. Hur kunde du då göra det du gjorde idag?"


Den förste munken relikerade lugnt.
"Jag bar henne över vattnet och sedan satte jag ner henne, men du verkar fortfarande bbära på henne."


Ur boken: "Varför växer gräset"

Av Kaela - 30 december 2008 16:39

Här kan du läsa dig knyta din fina fluga till nyårafesten


http://webbtv.dn.se/index.aspx?id=4827


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards