Alla inlägg under augusti 2014

Av Kaela - 31 augusti 2014 16:30

 


Människan leker bara när hon i ordets fulla bemärkelse är människa, och hon är bara

helt och hållet människa när hon leker.


- Friedrich Schiller -

Av Kaela - 31 augusti 2014 15:24

 



Minns du att jag skrev om hur många grejor vi slängde under juli.

Om inte hittar du inlägget här


Har fakltiskt hållit räkning på balansen även under augusti.

Lättast är det på inköpt för det är inte en enda pryl (förutom mat och liknande förbrukningsartiklar)

Slängda saker under augusti var 291.

Så det börjar bli ganska tomt på allt det där som "skulle vara bra att ha någon gång" men ändå bara låg och tog upp plats.

Och jag instämmer i vad min man sa: För varje pryl man gör sig av med känner man sig lättare och friare.


Nu vet ni ju förstås att vi ska flytta från vårt hus.

Det skriver jag om här


Men vi har lovat oss själva att även sedan vi flyttat fortsätta med denna balansräkning.



Av Kaela - 31 augusti 2014 10:52

Solen strålar över E-4an. Hem till en skön söndagseftermiddag, önskar dig en söndag som möter dig med det du behöver just idag!

Av Kaela - 31 augusti 2014 08:45

 



Visst minns jag tåget över slätten
och lokförarens fönster,


gnistrande
som ett huggormsöga i solen.


Och visst minns jag
insekterna som parade sig


i gräset nere vid älven
en tidig julimorgon,


när ångloket från Holmsund
lämnade en rök


i björkarna,
en sagoprinsessas slöja.


Stora händelser
för en tonåring!


Nu har de vuxit.
Jag kallar dem under.


Lars Lundkvist

Av Kaela - 30 augusti 2014 17:23

Dotterdotter Pixie med vän Migdalia firar kusin Linneas stora dag mrd dopp i poolen

Av Kaela - 30 augusti 2014 08:30

 

Fotot taget av Linnèas mamma Wanda


Idag ska vi åka och gratta den här underbara lilla varelsen.

"Min lilla älva" brukar jag kalla henne - och ni ser att det inte är utan orsak.


Hon fyllde visserligen i torsdags - men då jobbade mormor och morfar hela dagen - och farmor och farfar och mostrar och och morbröder, farbröder och kusiner - men idag är det lördag och alla är lediga!

Hon har just börjat 6-årsklass - förstår inte var dessa sex år tagit vägen - som tydligen har passerat sedan hon kom till oss!


Av Kaela - 30 augusti 2014 08:19

     




Ibland talar vi ganska symboliskt - och det kan var svårt för våra unga vänner att förstå vad vi säger.


Häromdagen hade jag ett besök på jobbet av en mamma och hennes lilla dotter på fem år.

En annan frivillig - lite äldre dam - fanns också där.


I något sammanhang säger hon: "Den ska jag lägga rabarber på"

Den lilla flickan tittade förvånat på sin mamma och teaterviskade: "mamma, mamma, var har hon rabarberna?"

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards