Alla inlägg under oktober 2008

Av Kaela - 31 oktober 2008 21:33

ja , fairy det är en underbar berättelse som jag hittade på engelska.

Översatte den  - mycket fritt måste jag säga.


Ha en skön helg och var rädd om dig!


http://kaela.bloggagratis.se/2008/10/31/1068843-en-sprucken-kruka/

Av Kaela - 31 oktober 2008 21:32

Tack för kramen. Om du visste vad den värmde.

behövde den verkligen just när den kom.

En varm kram tillbaka!


Ha en fin helg och var rädd om dig!

http://kaela.bloggagratis.se/2008/10/31/1068843-en-sprucken-kruka/

Av Kaela - 31 oktober 2008 21:26

Ja det är ju precis så det är...skulle jag åka buss kommer jag antingen 1.5 timmar för tidigt eller lika mycket för sent till jobbet- och innan jag är klar på kvällen har sista bussen gått..

ha en underbar helg!


http://kaela.bloggagratis.se/2008/10/31/1068402-hur-klimatsmart-ar-du/

Av Kaela - 31 oktober 2008 20:07

Tyvärr råkade jag filma Pixie åt "fel" håll men om ni vrider huvudet ser ni en riktigt duktig tjej som gungar bara 8 månader gammal. Både en stolt moster och en mycket stolt mamma betraktade hennes framsteg. :)


Av Kaela - 31 oktober 2008 10:49


 Visst k'änner du dig ibland som att du inte åsdtadkommer något.

Kanske ganska kraschad.ganska vissen och oduglig!
Rentav som en sprucken vattenkruka.

Läs då detta och inse ditt oerhörda värde!!!

Det var en gång en man som hade två vattenkrukor. 
Krukorna fäste han i vardera änden på en bärstång som han bar på sinaaxlar varje morgon när han gick för att hämta vatten från floden.

Det ena krukan var i perfekt skick medan det andra hade en spricka som gjorde att krukan var halvtom efter promenaden från floden till huset. 
En dag när mannen höll på att fylla på krukorna i floden 
kunde den trasiga krukan inte vara tyst längre.

Jag skäms så förskräckligt sade krukan. Jag gör ett uselt jobb.
På grund av min spricka får du bara hälften så mycket vatten 
av mig som du borde få.
Jag känner mig så misslyckad!

Jag visste inte att du kände så här svarade mannen bekymrat. 
Men gör mig en tjänst.
På vägen tillbaka till huset titta då noga på vägen. 
När de kommit tillbaka till huset frågade mannen:
Lade du märke till de vackra blommorna vid vägkanten?
Ja, svarade krukan

Lade du märke till att de bara växte på din sida av vägen?
Du förstår att om du inte hade haft din spricka så hade jag inte kunnat
plantera blommor vid vägkanten.
Och som du har vattnat varje dag. 

Om du inte varit som du är skulle jag inte varje dag kunnat plocka blommor att sätta på bordet. 
Utan din spricka skulle både vägkanten och huset saknat denna blomsterprakt!


Av Kaela - 31 oktober 2008 05:56

Gå in här http://www.dn.se/pollutioncalc/start.jsp

och testa hur klimatsmart du är.

Och hur mycket växthusgas som beror på dig.

Man får ett råd på slutet.

Där blev jag lite upprörd eftersom man föreslog att jag inte skulle åka bil till arbetet (trots att vi samåker och är 2-3 personer i bilen).

Faktum är att då kommer inte jag till arbetet!

Kollektivtrafiken är inte alltid så väl utbyggd till små orter- och att cykla nästan tre mil känns inte lockande.


Av Kaela - 31 oktober 2008 05:47

Blir glad av att läsa Barbro Löwemos berättelse om en morgon som inte var så roligt.

Så där som det är ibland när man vaknar....kroppen värker och huvudet är tungt...man vill bara krypa ner igen i den vamra sängen och glömma att det finns något som heter morgon.

En sån morgon hade Barbro...läs!


http://www.dagen.se/dagen/lasargenererat/Article.aspx?ID=92

Av Kaela - 30 oktober 2008 22:06

Med den fina dikten önskar jag alla sköna bloggarvänner och besökare en riktigt God Natt!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards