Alla inlägg under maj 2008

Av Kaela - 27 maj 2008 06:09

21.gif (17696 bytes)


Det är tidig morgon och jag hör hur lilla Pixie högljutt börjar tala om att hon är hungrig.

Ett underbart ljud för mormorsöron!

Solen skiner och SMHI påstår att så gör den över hela landet!

 Så grattis alla som får gå ut i solen och koppla av idag.
Vi som mest kommer att se den genom ett fönster blir i alla fall mycket gladare av det än när det är regntunga moln vi ser!

 


Av Kaela - 26 maj 2008 19:24

Ikväll mellanlandar Piixie med mor på väg ner till Skåne så ni får ursäkta om jag passar på att umgås med henne.

Något kort lär det komma om de inte blir helt misslyckade!

Av Kaela - 26 maj 2008 19:22

Ja det är så sant att det tar tid att lära känna varandra- men det är ju just därför som jag tycker att det är så underbart sätt detta med internet - man lär känna insidan först!

Ha en skön eva och en stor kram!

Av Kaela - 26 maj 2008 12:00



Jag önskar dig inte rikedom, inte heller ärans glans.
Men jag önskar att var du än går ska ett trött hjärta glädjas åt ditt leende, eller ett skuggliv känna solsken för en stund.
Så ska ditt liv bli ett spår av ljus, liksom änglars fotspår i natten.


Inskription på en kyrkovägg

i Uppwaltham, England

Av Kaela - 26 maj 2008 11:48


 Kul att kunna skicka iväg ett vykort till nära och kära!



  Skicka vykort!

Av Kaela - 26 maj 2008 08:44

Att leva i ögonblicket
Mirakel är oväntade glädjeämnen,
överraskande sammanträffanden,
oförklarliga upplevelser,
häpnadsväckande skönhetsintryck..
precis vad som helst som händer under dagens lopp,
under förutsättning att vi just i det ögonblicket
kan uppfatta dess speciella värde.
-Judith Knowlton

Av Kaela - 26 maj 2008 08:37

Ni har säkert läst den här lilla tänkvärda diktberättelsen förr.

Jag har gjort det i alla fall- och kom på att jag hade den på min gamla blogg som jag har stängt och som snart försvinner ut i cyberrymden - ville föreviga denna och dela den med er alla.


En gång för länge sedan, var ett barn färdigt att födas.

Det lilla barnet frågade Gud:
"De säger att du sänder mig till jorden imorgon, hur ska jag kunna leva där,
så liten och hjälplös som jag är?"

Gud svarade:
"Bland många änglar, har jag valt en åt dig.
Din ängel väntar dig, och kommer att ta väl hand om dig.

Det lilla barnet fortsatte:
"Men säg, här i himlen behöver jag inte göra någonting annat än bara skratta,
sjunga och vara lycklig.

Gud sa:
"Din ängel kommer att sjunga för dig och hon kommer att le åt dig varje dag.
Den kärleken kommer att göra dig väldigt lycklig.

Åter igen frågade barnet:
Hur ska jag kunna förstå vad människor säger mig,
då jag inte kan språket?"

Gud förklarade:

Din ängel kommer att säga de vackraste ord du någonsin
hört, och med mycket tålamod och omsorg kommer hon att lära dig att tala.

Men, vad ska jag göra om jag vill tala med Dig?" undrade barnet bekymrat.

Gud log och sa :
Din ängel kommer att knäppa dina händer små, och lära dig att be.;

Barnet funderade en stund, tittade upp på Gud med en bekymrad min.
Jag har hört att det finns många dumma människor på jorden, vem ska skydda mig?

Gud svarade:
Din ängel kommer att skydda dig med sitt eget liv.

Barnet tittade på Gud och sa:
Jag kommer att sakna Dig, och jag blir sorgsen då jag tänker på att jag inte
kommer att se dig något mer......

Gud sa med lugn stämma: "Din ängel kommer att
berätta om Mig för dig på många sätt, och jag kommer alltid att finnas vid din sida,
mitt barn.

Det infann sig en fridfullhet i himlen men sakta hördes
avlägsna röster från Jorden, varpå barnet skyndsamt frågade: "Gud, om det är
dags för mig att lämna Dig nu, kan du säga mig vad min ängel heter?

Gud svarade med ett leende:

Hennes namn är inte viktigt, du kommer helt enkelt att kalla henne för .......Mamma

Av Kaela - 26 maj 2008 08:32



Han sa: Tänk om det varit annorlunda..tänk om vi vågat..

Hon sa: Plåga mig inte mer, snälla gå, lämna mig bakom dig, att ha dig nära utan att få röra gör ont.Han sa: Jag kommer alltid att tänka på det vi haft tillsammans, du är speciell..vår tid var speciell..tänk om vi vågatHon sa: Snälla..gå..Han sa: Du..glöm mig inte glöm aldrig det vi gav varandraHon sa: Glöm mig, glöm oss...snälla...jag orkar inte tänka på att du finns där med samma tankar som mig.Han sa med sin blick..jag saknar dig.Hon tittade länge i hans varma ögon och kände sådan sorg över att behöva låta honom gå.Han vände sig om och gick..kvar stod hon och försökte sluta gråta.Många år senare ligger hon i sin säng och känner att detta är hennes sista tid, hon är på väg att lämna vår värld.
Det har inte gått en dag på alla dessa år som hon kunnat tänka på något annat än det sista mötet med Honom.
Hur hade hennes liv sett ut om hon följt med, hade hon legat här ensam nu, hade han varit med?
Hon känner en närvaro och vänder på sitt trötta huvud..bredvid sängen står Han.Men hur??? Hon förstår inte även fast hon egentligen förstår..
Han sa: Jag har väntat länge på dig..kom..nu är det vår tur..
Hon sa: Hjälp mig, jag är rädd...jag vill inte ha ont längre..Han sa: Här ta min hand..var inte rädd, våga..jag har varit på denna sidan länge nu och bara väntat på dig..du min speciella..du min enda..du som var mitt allt.Hon sa: Jag är redo nu, nu är jag redo..ta mig med...Hon och Han tog varandras händer och deras blickar möttes för första gången och för sista gången på denna plats i denna tid.Dom hittade henne i sängen dagen efter, hon fanns inte med dom längre.Hon somnade in i evigheten och på hennes läppar låg ett leende.Och där vi inte ser dit våra blickar inte når, finns Han finns Hon och nu får dom älska varandra för vad dom

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards