Alla inlägg den 22 mars 2008

Av Kaela - 22 mars 2008 12:31

Såtips Rosor


På en amerikansk hemsida lärde jag mig några knep:

  • Dag 1: Ta pollen från en lös knopp och förvara varmt. Gör också i ordning mamman - ta bort alla kronblad och alla ståndare från en knopp och sätt en papperspåse runt henne.

  • Dag 2: Pollinera. Sätt på papperspåsen igen.

  • Dag 3: Pollinera igen och på med papperspåsen. Märk med pappans namn och datum. (Nyponet skall mogna i 110 dagar.)

  • Dag 6: Ta bort papperspåsen.

  • Efter 110 dagar: Tvätta fröna och blötlägg dem i 24 timmar i 3%-ig vätesuperoxidlösning.

  • Förvara fröna i pappershanddukar, fuktade med vätesuperoxid och vatten inlindade i plast, i kylskåpet i ca en månad.

  • Så fröna grunt och förvara sådden under ljus i ca 10 grader.

  • Av Kaela - 22 mars 2008 12:29

    tack för din kommentar Hannah...och ha en glad påsk!

    Av Kaela - 22 mars 2008 10:46


    Du kan inte köpa eller sälja den
    I själva verket måste du ge bort den för att få behålla den
    Det är ont om kärlek, ändå kan du hitta den överallt
    Kärleken är bräcklig; den dör i mörkret av svek, lögner, girighet och dryghet
    Kärleken behöver sanningens ljus
    Kärleken är stark; den kan besegra sjukdom, ensamhet,
    hjärtesorg, separation och även död
    Kärleken behöver tas hand om och få näring
    Och framför allt, aldrig tas för given
    Kärlekens ljus kan förändra ditt hjärta
    och ditt hjärta kan förändra världen

    Av Kaela - 22 mars 2008 10:25



    Den enda utvägen


    skrevs i blod


    med piskade bokstäver


    Orden
    slets ur sönderslaget
    bröst


    "Det är fullbordat"


    och mörkret
    släppte taget....
    Kaela

    Av Kaela - 22 mars 2008 10:24

     Ja visst är hon söt Ulla- väl värd att vänta på!
    En påskkram till dig!

    Av Kaela - 22 mars 2008 09:04

    Lyckans minut



    Är det sant att jag håller ett barn på min arm
    och ser mig själv i dess blick
    att fjärdarna blixtra och jorden är varm
    och himlen utan en prick?

    Vad är det för tid, vad är det för år
    vem är jag, vad bär jag för namn?
    Du skrattande knyte med solblekt hår,
    hur fick jag dig i min famn?

    Jag lever, jag lever! På jorden jag står.
    Var har jag varit förut?
    Jag väntade visst i miljoner år
    på denna enda minut.

    Erik Lindorm

    Av Kaela - 22 mars 2008 09:02


    Med en obönhörlig kraft och mjukhet
    berör du mitt allra innersta.
    Letar dig fram till varje liten vrå.
    Dyrkar upp hjärtats låsta rum.
    Väcker känslor jag inte trodde fanns.
    Väcker mitt slumrande jag.

    J
    ag vill ge dig det finaste jag har.
    Jag lägger mitt hjärta i dina händer.
    Det är fullt av kärlek.
    Det är fullt av längtan.
    Jag ger det till dig.
    Du gör med det vad du vill.
    Mitt hjärta det är ditt.

    Ann Johlin

    Av Kaela - 22 mars 2008 08:58

    Utslagen efter bus med mamma!

    Presentation

    Fråga mig

    144 besvarade frågor

    Kalender

    Ti On To Fr
              1 2
    3 4 5 6 7
    8
    9
    10 11 12 13 14 15 16
    17 18 19 20 21 22 23
    24 25 26 27 28
    29
    30
    31
    <<< Mars 2008 >>>

    Tidigare år

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Arkiv

    Länkar

    RSS

    Besöksstatistik

    Gästbok

    Översätt bloggen

    Andras bloggar

    Läsvärda bloggar


    Ovido - Quiz & Flashcards