Alla inlägg den 7 november 2009

Av Kaela - 7 november 2009 10:11

  


 Vänskap har med medkänsla att göra.

Om du kan dela någon annans känslor och tankar så kan du vara hans vän, men du behöver inte vara överens med personen för det.

Bara du delar tankarna och känslorna med honom eller henne så blir du en vän.

En person som döljer sina känslor och tankar och låtsas vara något annat än det han är, hindrar andra att bli hans vänner.

Man känner besvikelse när man upptäcker att någon inte var den vän man trodde, eller visar sig inte kunna stå för sitt ord.

Människor som inte kan vara sig själva kan inte få riktiga vänner.
Förmodligen gör de så därför att de tror att ingen skulle tycka om dem om de fick lära känna dem.
De förstår inte sig själva och de tycker inte om vad de ser i sig själva.
Därför tror de att andra också skulle tycka illa om dem om de kunde lära känna dem.

 

Så sant skrivet....ovanstående lånat här http://www.duga.nu/vanskapsartikeln.htm

 

Det jag läste fick mig att fundera.

För att bli en vän måste man alltså först vara sin egen vän.

Gilla sig själv som den man är.

Av Kaela - 7 november 2009 09:59

Skratt - är bra - även mot stress,!
Det stärker också vårt immunförsvar och gör oss mer kreativa.

  

 För att vi ändå ska blanda in läkarvetenskapen i vårt välbefinnande ska jag ge dig exempel på några journalanteckningar ur läkarjournaler.

 

  

 

Passa på att läsa och skratta så att du står emot alla influensavirus och blir en skapande person.

 

"Detta var de patienter som blev liggande på mitt skrivbord-"

 

"Har huvudvärk i huvudet."

 

"Patienten är gravid i 19:e månaden."

 

 

 


Av Kaela - 7 november 2009 08:56

  



Ju mer otrygg en människa är, desto mer benägen är hon att hysa extrema fördomar.
Clint Eastwood

Av Kaela - 7 november 2009 08:44

Skåne har kommit allra längst när det gäller vaccineringen mot svininfluensa.

Där är en fjärdedel av befolkningen nu vaccinerad.

10% mer än i Stockholm som nog ändå ligger bra framme.

Framför allt är det mycket märkligt att media fått  och får hålla i hela informationsbiten runt detta.

Alla man pratar med är förvirrade - inga klara riktlinjer nånstans - inte ens vart man ska gå för att bli vaccinerad.

Borde inte all information om en så viktig sak som denna massvaccination helt ligga i Socialstyrelsens händer.

Med utskick till varje hushåll.

Det räcker med svininfluensans hot över oss....jag vill inte ha en massa motsägande artiklar.

Nu är jag medveten om att jag nästan ger mig på yttrandefriheten men det är inte min avsikt.

Jag vill bara påpeka den hjälplöshet och panik som  jag uppfattar det som att många svenskar känner idag - som en följd av medias agerande framför allt.

Gissar att det vid andra fikabord på andra arbetsplatser diskuteras lika livligt som på min - den ena har läst det och den andra nåt annat.

Faktiskt är det svårt att förstå att man talar om samma sak.

 

http://www.dn.se/nyheter/sverige/skane-har-vaccinerat-flest-1.989761


Av Kaela - 7 november 2009 08:38

Ja jag tror ingenting är så viktigt som att förlåta.

Kopiera och spar du B!

 

Och du - ha en härlig helg!

 

http://kaela.bloggplatsen.se/2008/11/06/1086147-att-forlata-svart-men-viktigt/

Av Kaela - 7 november 2009 08:31

Tack för att du läser och tycker Brizen.
Och vad är viktigare att tycka om än våra barns miljö.

 

Var rädd om dig och njut av dagen!

 

http://kaela.bloggplatsen.se/2008/11/06/1084939-skolverket-slar-larm-om-fritidshemmen/



Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards