Direktlänk till inlägg 27 januari 2013

Fläck på soffan - vad gör man?

Av Kaela - 27 januari 2013 09:47




Man kan ta bort fläckar på tyg - till exempel stoppade möbler -  med en fuktig tygbit som är doppad i bakpulver.


Skonsamt mot alla tyger då det inte fräter!

 
 
Ingen bild

Sanna

27 januari 2013 09:58

Jag har alltid uppfattat att "det är tanken som räknas" betyder att det är bra att jag försökte även om det inte blev perfekt.
Med andra ord jag hade en god tanke men det blev inte riktigt som jag tänkt.
Men som du skriver det är det samma sak som att säga "jag är där i tanken" och då blir det ju mindre bra.
Jag bara komenterar det här för att det kanske betyder lite olika för olika människor - eller kanske beroende på plats vi bor på - och jag kommer att fråga nästa som säger så där vad den menar.
ha en skön söndag
kram

Kaela

27 januari 2013 14:09

Visst är det bättre att tänka gott än att inte tänka alls.
Men ibland är vår medmänniskas behov så skriande att det bara är en handlingh som kan avhjälpa.
Och den goda tanken är ju som soagt alltid fröet till den goda handlingen.

Kram och fin helgdagskväll till dig!

 
skogsfen

skogsfen

27 januari 2013 11:12

Tack för tipset....kanon.
Kram / Skogsfen

http://skogsfen.bloggplatsen.se

Kaela

27 januari 2013 14:08

Varsågod- ger det med varm hand.
Brukar fungera för det allra mesta!

Kramar

 
kristina

kristina

27 januari 2013 16:48

Tack för tipset det ska jag komma ihåg, jag tycker det är fläckar överallt.
Go kram!

http://kristinakickibloggplatsen.se

Kaela

27 januari 2013 20:24

Med ett helt gäng små barnbarn numera - har jag fått nytta av detta knep flera gånger:)

Kramar om dig!

 
e-k

e-k

28 januari 2013 09:04

Hallå, hoppas helgen varit härlig trots vårt tråkiga väder. Jag är sådan att jag går i ide från dec till vårsolen dyker upp.
Synd jag inte läste detta inlägg för en timme sedan därför att jag just tvättat ett kuddfodral från soffan med en liten chokladfläck. Jag körde det i ylle 30 gr sen sträckte jag det så mycket det gick. Hoppas verkligen det blir bra.
Tack för tipset.

Kram till dig och din blogg

http://www.steeperz.com

Kaela

29 januari 2013 07:52

Ja jag hoppas också din kudde blir ren och fin igen.
Jag har faktiskt provat detta ganska ofta och i princip alltid med gott resultat.
Ja jag önskar man kunde gå i i dé på riktigt:)


Ha en fin dag.

Kramar om dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards