Direktlänk till inlägg 8 mars 2013

En helg med många glada skratt önskar jag dig!

Av Kaela - 8 mars 2013 19:10

 



Har du skrattat idag? 

Skrattet är förlösande och hjälpande.

På något sätt så kommer man i skrattet nära sig själv och får en lätt känsla i kroppen och sinnet.

Men man kommer också nära andra.

Det är få saker som förenar så starkt som att brista ut i ett gott skratt tillsammans. 

Det finns förstås skratt som inte är kärleksfulla.

De sarkastiska, hånfulla skratten.


Vet inte ens om jag vill kalla det för skratt!!





Forskare har konstaterat att:


Skratt stärker vårt immunförsvar


Skratt löser spänningar och stress på mycket effektivt och positivt sätt


Skratt minskar risken för utbrändhet


Skratt löser isolering och nervositet


Skratt reducerar konflikter och skapar samhörighet


Skratt gör oss mer kreativa, och ger oss positiv energi


Skratt ökar lungkapaciteten.


Skratt ger god träning och kan jämföras med jogging eller rodd.


Kan det bli bättre!


Medicinskt sker mycket viktiga saker i din kropp när du skrattar.


Du engagerar en hel del av dina inre organ tillsammans med stora muskelgrupper.

Dessutom sätts samtidigt några biokemiska processer igång som påverkar bland annat din egen produktion av endorfiner, kroppens eget glädjeämne.

Andra hormoner utsöndras som stärker ditt immunförsvar.

Ju mer du skrattar, dess bättre mår du.

Som barn skrattade du mycket, men ju äldre vi blir avtar vår benägenhet att skratta.


Så - jag önskar dig en helg med många glada skratt!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards