Alla inlägg den 16 mars 2016

Av Kaela - 16 mars 2016 06:16

 



Det finns egentligen alltid två bilder av oss - av varje människa.

Min egen bild och omgivningens bild av mig .


Så länge jag har en tydligare bild av mig genom det andra människor förmedlar, kan jag på sin höjd lära mig bli en mästare i de sociala ritualerna.

Jag skapar någon slags människa utifrån hur jag tror att andra tycker att det ska vara.


Jag tror att det sitter i kläderna eller i olika saker som jag omger mig med. 

I att göra det " rätta " sakerna.

Och viktigt att ha de rätta sakerna.

Rätt bilmärke, snyggt hus, märkeskläder...osv...

Det betyder att jag egentligen inte har några egna åsikter om vem jag är.
Jag kommer att leva i en ständig jämförelse.


Bara du själv vet hur det är att vara du.
Om du söker modellen för ditt liv och för hur du är utanför dig själv förnekar du effektivt dig själv - och därigenom förnekar du ditt unika arv din egen speciella plats här på jorden.

Varje gång du jämför dig själv med någon annan riskerar du att hamna helt fel.


Kanske tänker du - ok, du har rätt men hur kommer jag fram till att våga vara den jag är?

 Kom ihåg!
Du har rätt att känna att jag är någon, att det jag gör tänker och säger bottnar i den jag är.


Att våga och kunna göra det som känns riktigt utan att kasta ängsliga sidoblickar på omgivningens förväntningar, inför det mitt sägande och görande.


Du måste inse att du  inte kan vara bra på allt - men också att du är riktigt bra på en hel del saker.


Att acceptera dina svaga sidor och arbeta med dem -  eller leva med dem - det är du som bestämmer - det är ditt liv det handlar om.


Du kommer snart att upptäcka att du "bottnar i dig själv" att du är trygg i att du är den du är!


När du tittar dig i såegeln har du rätt att le och vara glad över den du är.

Lär av det lilla barnet som när man ställer det framför en spegel ler förtjust....


Gör det innan DU går ut i DIN dag idag - och ´DU kommer säkert att få möta andra leenden - för få saker smttar som ett leende!


Här kommer morgonens citat:


"Om vi verkligen älskar oss själva, trots våra brister, då vi kan älska andra trots deras."

Av Kaela - 16 mars 2016 06:13


 




He4rbert och Gilbert har namnsdag idag  den 16 mars!


Jag gratulerar varmt!


Gratulerar också DIG som har födelsedag idag!


Önskar er en glad och ljus firardag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards