Direktlänk till inlägg 15 april 2017

Gränna är en underbar liten stad vid Vättern

Av Kaela - 15 april 2017 14:18


Förmiddagen blåste det is så den tillbringade vi med det ofrånkomliga inköpet av polkagrisar. Och på ett härligt miseum där jag fick svar på en tanke jag haft angående hur länge vi i någon större skala ägnat oss åt att odla i våra trädgårdar. Svaret ser du på bilden. På museet hittade jag också en bok som jag så innerligt härna skulle vilja läsa. Boken heter: "Barnet ingen ville ha" och handlar om författaren Jan Kjellberg som föddes 1924 sattes ut att dö men räddades. Till en barndom på barnhem och i fosterhem. Längtan efter att godkännas av en far och svek som skadade det lilla som fanns av självförtroende som fanns hos honom.

Vill väldigt gärna läsa den men måste nog istället ta reda på om den finns som ljudbok.

Så tog vi en biltur till Ödeshög på turistvägen och njöt inifrån värmen i bilen av den storslagna naturen . Det som gav den  pirriga vårglädjen var dessa underbara vitsippor på bilden. Önskar DIG en underbar fortsättning på påsken!

 
 
Anki

Anki

15 april 2017 18:14

Ja, Gränna är en mysig stad :)
Ha en fortsatt fin påskhelg!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kaela

16 april 2017 15:30

Tack Anki! Fina dagar trots kylan har vi haft!

Kram!

 
Ms. W

Ms. W

18 april 2017 10:54

Åkte igenom där på resa till Skåne i mitten av augusti förra året. Pittoreskt.

http://mywordsandimages.bloggplatsen.se

Kaela

18 april 2017 15:15

Ja det är det verkligen. Men något som är ännu viktigare...servicen i affärer och andra ställen är personlig och vänlig.
Över hela linjen.
DET är gott att möta!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards