Direktlänk till inlägg 31 maj 2017

Idag - en särskild dag!

Av Kaela - 31 maj 2017 10:14

     


Det är så vackert att se ut genom fönstret.

Träden på gatan utanför är så gröna att det lyser och glittrar och eftersom jag befinner mig högt upp i ett hus ser det ut som om det är en grön mur därnere nära marken.

Skönt att vara människa en morgon i maj.

Den allra sista dagen i maj.

Som inte ler - vilket vi gärna förväntar oss av majdagarna....men den tar emot med ett mjukt barmhärtigt ljus.


Ännu en dag.... de är faktiskt begränsade dagarna vi vaknar på jorden.


Jag har en fin vän, en kvinna som fyller 92 år idag. 
Jag satt här och fixade med det kort jag ska sätta i blommorna och kom på att jag skulle räkna ut hur många dagar denna kvinna som nått en så pass mogen ålder vaknat på jorden.

33 603 dagar har hon vaknat på planeten Tellus om denna kalkylator svarade rätt (Gå gärna in på länken för att få veta hur många dagar DU levt!. Det är enkelt och det är ganska roligt.)


Det har slagit mig många gånger den sista tiden att vi lever i en slags väntan hela vårt liv.

I bästa fall i en slags förväntan!

Förväntan är en viktig drivkraft vi behöver, lika viktig som vår fantasi.

Vad skulle ske om vi slutade att vara förväntansfulla?

En skrämmande tanke.


Känner vi förväntan - så väntar vi på något vi hoppas och tror ska komma!
Förväntan ger oss öppna ögon och öppna hjärtan.

Beredda att ta emot!

 

Förväntan och förundran ligger nära varandra.

Förundran över att allt det grå och mörka förvandlats till grönska och färger.

 


SÅ - låt oss förvänta oss en bra dag idag!!

 
 
Ingen bild

Stina

31 maj 2017 15:55

De va ju kul, jag va genast tvungen att kolla hur många dagar jag levt:
23 712, inte illa! Hoppas på några tusen till...
Kram Stina (fanns ju en del annat roligt på den där sidan...

Kaela

31 maj 2017 21:10

Ja visst var det lite roligt.
Och visst ska du leva några tusen eller många tuden dagar till!
Och ja- en totalt sett kul sida var det!


Kra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards