Alla inlägg den 1 december 2007

Av Kaela - 1 december 2007 14:59

 Jag sitter här i min ensamhet
och låter mörkret omsluta mig.
Du finns här hos mig
och jag sluter mina ögon-


Det är skönt att få vara Dig nära en stunda
tt få vara Ditt lilla barn.
För en liten stund försvinner tid och rums
å också alla svåra tankar.


En tår rinner sakta längs min kind
när jag känner
hur Du vaggar min trötta själ.


Jag tar ett djupt andetag
och andas in den Helige AndeJ
ag andas ut all sorg och oro
och andas in Din heliga kärlek
Jag andas ut sorg och frågor
och andas in den Helige Ande.
Jag andas ut alla mina orostankar

och andas in Din oändliga nåd.
Jag andas ut all min rädsla
och andas in löftet om Din närvaro


Jag blir stilla ännu en stund
och vilar i Dig


i mitt hjärta bildas sånger
och på mina läppar bor Ditt namn.....

Av Kaela - 1 december 2007 14:58

Jag gömmer mitt ansikte
Jag vill inte möta din blick
Jag vet att du tycker att jag
är smutsig och osmaklig


Men du vet inte om jag hade ett val
för du känner mig inte
och du vill inte lära känna mig.
Du kan knappt se på mig
trots att jag vänt ryggen till
Du låtsas hellre att jag inte finns:


Även jag drömde en gång
om en framtid
Om ett hem
Om en kvinna att dela allt med.


Varför vänder du bort blicken?
Är jag en icke-människa för dig?
Någon som man inte behöver se
inte bry sig om- misslyckad-
utslagen- utan framtid-
utan hopp!

Men även jag drömde en gång......

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards