Alla inlägg under april 2008

Av Kaela - 19 april 2008 18:20

Tack Emma för din fina kommentar till "Bakom varje svårighet"

Ha en skön lördagskväll och söndag!

Kram

Av Kaela - 19 april 2008 15:03

Funderar över detta med friskolor.

Som bakgrund lite fakta.

Efter den allmänna skolpliktens införande 1841 har det funnits en lång tradition av enskilda och privata skolor i det svenska skolsystemet vilka inte drivits av staten eller kommunen som huvudman och som framför allt finansierats av privata avgifter. Grundkriteriet för att dessa fristående skolor skulle få statligt stöd var att de erbjöd en undervisning som saknades inom det ordinarie skolsystemet. De enskilda och privata skolorna sågs främst som ett komplement till det ordinarie skolsystemet och många av dem hade riksintag.

Det startas just nu ju friskolor som aldrig någonsin förr i Sverige.

En del av dem bygger på religion eller ideologi.

Medan andra helt och hållet bara är en skola som drivs i privat och inte i kommunal regi.

Som kristen borde jag kanske vara för kristna friskolor.

Men jag är mycket ambivalent.

Jag förstår föräldrar som känner det som att den kristna friskolan erbjuder en lugnare och tryggare miljö.

Men samtidigt så är jag av den åsikten att de barn som både har kristna föräldrar och sedan dessutom går i en kristen skola aldrig lär sig umgås med oliktänkande.

Och det är för mig den största anledningen till att jag känner tveksamhet!

Av Kaela - 19 april 2008 14:47


 



Jag vill stanna vid sidan av vägen
ett litet tag
och söka nå detta flyende ting,
som är jag.
På vardagens allfarvägar
går tanken vill.
Jag vill fånga en aning i handen
och hålla den still.
Så villsam är livets ingång
så strid dess älv.
Jag vill stanna vid sidan avvägen
och nå mig själv.
Okänd poet

Av Kaela - 19 april 2008 14:39

 kan du länka till min sida- blir glad!

Klem!

Av Kaela - 19 april 2008 12:25



En läkare väcktes av telefonen klockan fyra en morgon.
En man ville veta hur mycket läkaren tog för ett hembesök.
"25 dollar", muttrade läkaren sömnigt.
"Hur mycket kostar ett besök på er mottagning?"
"Femton dollar."
"Okay, då ses vi på er mottagning om 15 minuter", sa mannen.

Av Kaela - 19 april 2008 11:18


Felmeddelandet lyder: "Tryck på valfri tangent."
Vilket egentligen betyder: "Du kan trycka på vilka knappar som helst, hur många gånger som helst, men jag kommer inte att röra mig ur fläcken."

Felmeddelandet lyder: "Allvarligt fel. Kontakta support och uppge felmeddelandenummer 1A4-2546512430E..."
Vilket egentligen betyder: "...där du kommer att placeras i kö i tio minuter och kommer sedan, på grund av tekniskt fel hos supporten, att kopplas bort."

Felmeddelandet lyder: "Installerar program till C:\PROGRAM FILES\...."
Vilket egentligen betyder: "...och på samma gång lägger jag in några filer i C:\WINDOWS och C:\WINDOWS\SYSTEM där du aldrig kommer att hitta dem."

Felmeddelandet lyder: Sätt i diskett 11."
Vilket egentligen betyder: "...för jag är väldigt medveten om att det bara finns 10 disketter."

Felmeddelandet lyder: "För lite minne"
Vilket egentligen betyder: "Jag bryr mig inte om att du har 64 MB i RAM, jag vill åt de bitar som ligger under 640K."

Felmeddelandet lyder: "Kan inte läsa från enhet D:..."
Vilket egentligen betyder: "...men om du lägger i CD-skivan med rätt sida upp så kanske det kan fungera..."

Felmeddelandet lyder: "Var snäll och vänta..."
Vilket egentligen betyder: "... i all evighet."

Felmeddelandet lyder: "Den katalogen finns inte..."
Vilket egentligen betyder: "...längre. Oj."

Felmeddelandet lyder: "Programmet orsakade ett programkörningsfel. Tryck Ignorera eller Stäng."
Vilket egentligen betyder: "Jag bryr mig inte om vad du väljer, du får aldrig tillbaka det du gjorde i programmet ändå."

Av Kaela - 19 april 2008 11:14



"Jag tror att det är meningen att du ska bli skjuten

med en pil eller nåt, men resten ska inte vara så smärtfyllt."
Manuel, 8 år

****

"Om det tar lika lång tid att bli kär som

att lära sig att stava

vill jag inte vara med.

Det tar alldeles för lång tid."
Glenn, 7 år


****

"Kärlekspar kan bara sitta och titta på

varandra och låta sin mat bli kall...

 Andra bryr sig mer om maten."
Bart, 9 år



Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards