Direktlänk till inlägg 17 maj 2008

En historia per mail

Av Kaela - 17 maj 2008 12:05


En man i en varmluftballong insåg att han kommit vilse. han minskade höjden och såg en kvinna nere på marken.
Han sänkte sig ytterligare ner och ropade:

-Ursäkta kan du hjälpa mig?
Jag har ett avalat möte med en vän för en timme sedan men vet inte var jag befinner mig.

Kvinnan nedanför svarade:

-Du är i en varmluftballong cirka trettio fot över havet på 55 41 47 nordlig bredd och 10 12 47 västlig längd.

-Du måste vara tekniker, sade mannen.

-Det är jag, sade kvinnan, hur visste du det?

-Tja sade mannen.
Allt du har sagt är tekniskt korrekt, men jag har ingen aning om vad jag skall ha det till och faktum är, att jag fortfarande är vilse.
Det enda jag fått ut av din hjälp är att du har försenat mig ytterligare.

Kvinnan nedanför konstaterade:

-Du måste sitta i ledningen, i direktionen.

-Det gör jag sade ballongskepparen, hur kunde du veta det?

-Det är enkelt.
Du vet inte var du är eller vart du ska.
Du har stigit uppåt med hjälp av en stor mängd varm luft.
Du har träffat ett avtal som du inte är i stånd att klara av att hålla och förväntar dig att människor under dig ska lösa ditt problem.
Faktum är att du befinner dig i samma situation nu som du gjorde innan vi möttes, men nu är det plötsligt mitt fel.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards