Alla inlägg under september 2008

Av Kaela - 25 september 2008 22:45

Ja...säkert men för mig sjönk Silbersky för länge sen då jag såg och hörde honom försvara en våldtäktsman på ungefär samma sätt som han skötte försvaret av Anders Eklund.
Och inget han har gjort sen dess har lyckats höja honom....nu är han under ankelnivå...

http://kaela.bloggagratis.se/2008/09/25/978001-tack-for-avtryck-gunilla/


Så smickrad och glad jag blir att du lägger in min blogg som favorit

Av Kaela - 25 september 2008 22:33

En sång till godnatt......

Av Kaela - 25 september 2008 22:23

Tack för grattis och välgångsönskningar.
Ja jag tror det håller ...det måste man väl tro- eller hur.

Hoppas dina barn snart är friska!


http://kaela.bloggagratis.se/2008/09/24/975555-jag-vill-tacka-livet/

Av Kaela - 25 september 2008 22:22

Ja det är nog ingen av oss som slipper undan tantvarningarna Frump.

Visserligen sägs det att den svenska tanten är utrotad....men men...

Ha det gott och var rädd om dig!


http://kaela.bloggagratis.se/2008/09/25/976600-tantvarning/

Av Kaela - 25 september 2008 19:13

Ja Gunilla - den dikten har jag gillat sedan jag var i tonåren- men det är att besudla den att liksom Silbersky läsa upp den med hänsyftning till en man som rått våldtagit och mördat ett litet barn.

Såg att du skrivit om det på din blogg - och det är fullt förståeligt att Englas mamma handlade som hon gjorde.

Jag är rädd att jag hade gått ännu längre.


http://kaela.bloggagratis.se/2008/04/29/676064-en-tankvard-kortnovell-av-stig-dagerman-att-doda-ett-barn/

Av Kaela - 25 september 2008 15:00

 


En söt liten solskenshistoria om hur de små tigerungarna får en ny mamma och tolv syskon.

Man kan undra över hur mamman uppfattar sina nya barn.
Nog måste hon tycka att de ser annorlunda ut- och kanske framför allt att de har vassare klor än hennes andra tolv knattar.

Men dena grismamma är som man kan se av bilden inte unik.

Här är det en framsk bulldog som tagit över moderskapet för små tigebeisar.

http://www.expressen.se/husdjur/1.1312066/gris-blev-mamma-till-tigrar

Av Kaela - 25 september 2008 05:57




Tantvarning är när du....



...sitter och klipper ur rabattkuponger för skojs skull- och sedan faktiskt använder dem
...byter blomskott med väninnorna
...tycker att unga tjejer klär sig så konstigt "när de är så söta egentligen"
...tycker att niobion är för sent en vardagskväll
...köper antirynkkräm på flygplatsen
...går och simmar kl 06.00 för att slippa "alla skolbarn"
...tycker att det är läskigt när du åker med någon som kör fort
...sätter upp lappar på jobbet med texten "Städa efter dig!"
...slätar ut och tar vara på julklappspapperet för att använda nästa år
...går till affären med den fula miljövänliga tygkassen utan att skämmas
..ser fram emot de nya avsnitten av "Antikrundan" på TV kl 21.15 en lördagskväll
...börjar sminka dig vid speciella tillfällen
...väljer bekvämlighet före senaste mode
...slutar använda skärp
...grubblar över om det bästa för krukväxterna är Blomstra eller Substral ...provåker sträckan innan du ska bort för att veta hur lång tid det tar
..börjar bli så gammal att ljusen kostar mer än tårtan
..väntar på grön gubbe trots tomma körbanor
...börjar prata med dig själv
...kör med tvåhandsfattning på handväskan
...går över till utanpåblusar
...gärna sitter hemma en lördagskväll - och vågar berätta det för omgivningen

Av Kaela - 25 september 2008 05:43

Vet inte om någon annan såg Uppdrag Gransknings reportage om äldre och mediciner i går kväll klockan 20.00

Bröllopsdag till trots måste jag se det.

jag skrev för några veckor sedan om detta- att äldre blir sjuka av mediciner.

Jag har sett på nära håll och är väldigt glad för detta TV-program som jag hoppas ska bli en ordentlig väckarklocka för ansvariga läkare.

Läs gärna denna bloggares inlägg om programmet!

http://afasimittiallt.wordpress.com/


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards